دسته‌بندی نشده

طرز تهیه نان سیر و جعفری با خمیر مخصوص

  طرز تهیه نان سیر و جعفری به خاطر رایحه بی‌نظیری که دارد بسیار مشهور است! حتی اگر گرسنه نباشید با دیدن این نان ترجیح خواهید داد کمی از آن را بخورید. در این مقاله می‌خواهم طرز پخت این نان را هم با خمیر مخصوص آموزش بدهم.

 

طرز تهیه نان سیر و جعفری

در طرز تهیه نان سیر و جعفری به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

مواد لازم برای خمیر پایه نان

  • 4 فنجان آرد چند منظوره یا آرد مخصوص نان (480 گرم)
  • 1 فنجان آب (240 گرم)
  • 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه (8 گرم)
  • یک و سه چهارم قاشق چایخوری نمک (9 گرم)
  • 2 قاشق چایخوری شکر

مواد لازم برای فیلینگ جعفری و سیر

  • 1/4 فنجان جعفری خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری سیر له شده
  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • نصف قاشق چایخوری نمک

دستور تهیه

اگر از خمیر آماده استفاده می‌کنید، این قسمت برای شما لازم نیست.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه هویج پلو

طرز تهیه خمیر نان

  1. 1/4 فنجان آب را در دمای 110 درجه فارنهایت گرم کنید یا طوری گرم کنید که بتوانید به آن دست بزنید. 1 قاشق چایخوری شکر را در آب حل کنید و خمیر مایه را روی مخلوط شکر و آب قرار دهید. به مدت 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه فعال شود. اگر آب خمیر مایه کف نکرد، باید آن را دور بریزید و دوباره درست کنید.
  2. آرد را در یک کاسه بزرگ بریزید و نمک و بقیه شکر را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید و وسط مخلوط آرد را باز کنید و آب خمیرمایه را به آن اضافه کنید. خیلی آهسته آرد را در آب خمیر مایه مخلوط کنید و در صورت نیاز مقداری آب به آن اضافه کنید. خمیر را به مدت 5 دقیقه ورز دهید. اگر می‌خواهید خمیر نرمی به دست آید، در صورت نیاز باز هم کمی آب یا آرد به مخلوط آرد اضافه کنید. دوباره خمیر را به مدت 5 تا 10 دقیقه ورز دهید.
  3. کاسه بزرگی را روغنی کنید و خمیر را به شکل توپ دربیاورید و در داخل کاسه بزرگ قرار دهید. با حوله مرطوب روی خمیر را بپوشانید و تقریباً به مدت 1 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه دسر شارلوت

 

طرز تهیه فیلینگ

  1. سیر را خیلی ریز خرد کنید. برگ‌ها جعفری را هم خیلی ریز خرد کنید. کره را در دمای اتاق نگه دارید تا نرم شود. همه مواد فیلینگ را خوب با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه تاج گل نان

  1. روی ورقه پخت کمی روغن بزنید.
  2. خمیر را چند بار ورز دهید و به سطح صافی انتقال دهید. خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. مخلوط کره را هم به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. یکی از تکه‌های خمیر را بردارید و به شکل مستطیل به ابعاد 6 در 10 دربیاورید. یک قسمت از مخلوط کره را روی خمیر شکل مستطیلی شکل بزنید. این خمیر را به شکل نوار در حدود 2 اینچی برش دهید. هر نوار را رول کنید. با استفاده از یک چاقو، یک قاچ عمدی در وسط خمیر ایجاد کنید. در انتها خمیر را به شکل گلبرگ دربیاورید.
  3. تکه‌های خمیر گلبرگی شکل را به شکل دایره‌وار کنار هم قرار دهید. حالا به مدت 30 دقیقه به خمیر استراحت دهید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک کدو حلوایی

مرحله پخت

در این مرحله از طرز تهیه نان سیر و جعفری، خمیر را باید بپزیم.

  1. فر را از قبل با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سلسیوس) گرم کنید. خمیر را به مدت 20 دقیقه در فر بپزید. وقتی نان به‌طور کامل پخته شد، از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید نان به مدت 5 دقیقه سرد شود.

https://oventales.com/parsley-garlic-pull-apart-wreath-bread/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا