دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک مهمونی مثل قنادی‌ها

فرقی نمی‌کند که طرز تهیه کیک مهمونی رو برای چه نوع مهمونی می‌خواهید. چه تولد باشه چه پذیرایی از دوستان و آشناها، کیکی که می‌خواهیم در ادامه آموزش بدهیم یکی از بهترین کیک‌هایی است که می‌توانید برای هر نوع مهمونی تهیه کنید. طرز تهیه بسیاری از کیک‌ها با روش مشابه هم شروع می‌شود: کره رو با شکر هم بزنید تا نرم بشه. امروز می‌خواهیم کیکی به شما یاد بدهیم که هر کس با دیدن آنها به شما خواهد گفت از کدام قنادی یا شیرینی‌پزی خریدید.

 

طرز تهیه کیک مهمونی

اول از همه دستور تهیه کیک تون رو آماده کنید. منظورم این هست یکی از کیک‌هایی که در آپکوک آموزش دادیم رو انتخاب کنید، مثلا کیک شکلاتی، کیک وانیلی یا هر نوع کیک برای مهمانی که دوست دارید.

 

مرحله اول: قالب کیک رو آماده کنید

هیچ کس دلش نمی‌خواد کیک به قالب بچسبه، بنابراین خیلی مهمه که قبل از اینکه خمیر رو داخل قالب بریزید قالب کیک رو آماده کنید. به جز کیک غذای فرشته و کیک شیفون، برای بقیه کیک‌ها باید قالب کیک رو چرب کنید و کمی آرد بپاشید. می‌تونید از کاغذ روغنی هم در داخل قالب استفاده کنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سبزی پلو با ماهی مخصوص عید

 

مرحله دوم: مواد لازم باید متناسب با دمای اتاق باشند

برای طرز تهیه کیک مهمونی حتماً به تخم‌مرغ و کره نیاز دارید. برای همین تخم‌مرغ و کره رو از قبل از یخچال بیرون بیارید تا به دمای متناسب با دمای اتاق برسند. وقتی کره متناسب با دمای اتاق باشه بهتر می‌تونه با مواد لازم دیگه ترکیب بشه. همچنین وقتی تخم‌مرغ متناسب با دمای اتاق باشه، حجم کیک رو بیشتر می‌کنه.

نکته مهم: اگر در طرز تهیه کیک مهمونی گفته شده که از کره نرم استفاده کنید، هرگز از کره ذوب شده به جای کره نرم استفاده نکنید. کره ذوب شده بافت کیک‌تون رو نابود می‌کنه.

 

فر رو از قبل روشن کنید

وقتی کیک خیلی سریع بپزه، می‌تونه ترک برداره و کیک‌تون رو خراب کنه. حداقل 10 دقیقه قبل از پخت کیک، فر رو روشن کنید تا گرم بشه.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه موچی بستنی به روش ژاپنی ها

 

مرحله چهارم: مواد خشک رو باهم هم بزنید

در طرز تهیه کیک مهمونی همیشه از آرد، بکینگ‌پودر و یا جوش شیرین و نمک استفاده کنیم. به جای اینکه این مواد را تک تک به خمیرتون اضافه کنید، همه رو یکجا در یک ظرف هم بزنید بعد به خمیر اضافه کنید. این کار باعث میشه مواد لازم به‌ور یکنواخت در خمیر پخش بشن.

 

مرحله پنجم: کره و شکر رو مخلوط کنید

مهم‌ترین مرحله طرز تهیه کیک مهمونی، مخلوط کردن شکر و کره هست. برای این کار به نکات زیر دقت کنید:

  • برای هم زدن کره از همزن برقی با سرعت متوسط به بالا استفاده کنید و به مدت 30 ثانیه کره رو هم بزنید. اگر از همزن دستی استفاده می‌کنید باید سرعت هم زدنتون بالا باشه.
  • شکر رو هم اضافه کنید و با سرعت متوسط هم زدن رو ادامه بدید. این کار 3 تا 5 دقیقه از وقت شما را می‌گیره.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک با روغن زیتون

مرحله ششم: تخم‌مرغ‌ها رو به‌نوبت اضافه کنید

تخم‌مرغ‌ها رو باید به نوبت اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم‌مرغ، خمیر رو خوب هم بزنید. پروتئین تخم‌مرغ‌ها ساختاری رو ایجاد می‌کنند که به حفظ بافت کیک در طرز تهیه کیک مهمونی کمک می‌کنند.

 

مرحله هفتم: مواد خشک و خیس رو به‌نوبت اضافه کنید

حتماً با اضافه کردن آرد شروع کنید، بعد مواد خیس رو اضافه کنید. به همین ترتیب ادامه بدین و در نهایت با اضافه کردن آرد تموم کنید.

دقت کنید: مواظب باشید مواد رو در این مرحله از طرز تهیه کیک مهمونی زیاد هم نزنید.

 

مرحله هشتم: خمیر رو داخل قالب بریزید و بپزید

خمیر رو داخل قالب کیک بریزید و خوب در داخل قالب پخش کنید. طبق طرز تهیه کیک مهمونی، قالب کیک رو در داخل فر بگذارید و بپزید.

 

https://www.bhg.com/recipes/how-to/bake/how-to-make-a-cake/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا