دسته‌بندی نشده

طرز تهیه بورانی بادمجان با سس ماست

طرز تهیه بورانی بادمجان در واقع ترکیبی از برش‌های بادمجان همراه با سس گوجه‌فرنگی و پیاز داغ است که با سس غلیظ ماست و سیر تزیین می‌شود. اگر این غذا را امتحان کنید، عاشقش می‌شوید. بهتر است بورانی بادمجان را با نان یا ته دیگ برنج سرو کنید. اگر می‌خواهید بورانی بادمجان کالری کمی داشته باشد، می‌توانید به جای سرخ کردن آنها را گریل کنید.

 

طرز تهیه بورانی بادمجان

در طرز تهیه بورانی بادمجان به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

مواد لازم

  • 2 عدد بادمجان متوسط (پوست بادمجان‌ها را بگیرید)
  • 2 قاشق چایخوری نمک
  • روغن برای سرخ کردن
  • 2 حبه سیر له شده
  • 1 قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
  • نصف قاشق چایخوری زردچوبه
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • 400 گرم گوجه‌فرنگی خرد شده
  • 1/4 قاشق چایخوری تکه‌های ریز فلفل قرمز
  • 1 فنجان ماست ساده
  • 2 قاشق چایخوری نعناع خشک شده
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک براونی

 

دستور تهیه

طرز تهیه بورانی بادمجان به‌صورت کامل را مرحله به مرحله براتون توضیح می‌دهم:

مرحله اول: آماده کردن بادمجان

روی برش‌های بادمجان که به شکل دایره‌ای بریده‌اید کمی نمک بزنید و 45 تا یک ساعت منتظر بمانید تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجان‌ها را بشویید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا آب بادمجان‌ها گرفته شود.

مرحله دوم: آماده کردن سس

در این مرحله از طرز تهیه بورانی بادمجان، داخل تابه دو قاشق غذاخوری روغن بریزید. 1 قاشق چایخوری از سیر له شده را برای مراحل بعدی نگه دارید و بقیه سیر را به روغن اضافه کنید و به مدت 45 ثانیه تفت دهید. رب گوجه‌فرنگی، زردچوبه و فلفل سیاه را هم اضافه کنید و به مدت 60 ثانیه دیگر تفت دهید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کال کباب مخصوص گیلانی

گوجه‌فرنگی خرد شده، تکه‌های فلفل قرمز، 1/4 قاشق چایخوری نمک، نصف فنجان آب را هم اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد بپزند. در هنگام پخت مواد، در قابلمه را بگذارید و زیر شعله گاز را کم کنید. اجازه دهید مواد به مدت 15 تا 17 دقیقه بپزند. اگر سس غلیظ نشده باشد، در قابلمه را بردارید و زیر حرارت را کمی زیاد کنید تا به غلظت مورد نظر برسید.

مرحله سوم: سرخ کردن مواد

کمی روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. وقتی روغن داغ شد، هر دو طرف بادمجان‌ها را سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند که تقریباً 7 تا 9 دقیقه طول می‌کشد. بادمجان‌های سرخ شده را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی بادمجان‌ها گرفته شود.

مرحله چهارم: جوشاندن مواد

در یک تابه، 1/4 سس آماده شده را اضافه کنید، یک سوم بادمجان‌ها را هم اضافه کنید. سپس این لایه‌ها را تکرار کنید تا همه سس‌ و بادمجان را در تابه ریخته باشید. در تابه را محکم بگذارید و زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید بادمجان‌ها در سس به مدت 15 دقیقه بپزند. در این مدت سس ماست را آماده کنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه لواشک زردآلو در فر و بدون فر

 

مرحله پنجم: سرو

در ظرفی بقیه سیر له شده را به ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این مرحله از طرز تهیه بورانی بادمجان، وقتی بادمجان‌ها پخته شدند، نصف فنجان سس ماست را در ظرف سرو بریزید، ترکیب گوجه‌فرنگی و بادمجان را روی آن بریزید و بقیه ماست را روی بادمجان بریزید. روی مواد نعناع خشک شده بریزید.

https://littlespicejar.com/borani-banjan/

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا