دسته‌بندی نشده

طرز تهیه شیرینی پنجره‌ ای

اگه تو هم مثل من عاشق شیرینی پنجره‌ ای یا نان  پنجره‌ ای هستی با من همراه باش.

در مطلب های قبلی باهم طرز تهیه شیرینی نارگیلی، شیرینی نخودچی، شیرینی دانمارکی باهم دیدیم و این هم طرز تهیه شیرینی پنجره‌ ای

طرز تهیه شیرینی پنجره‌ ای

مواد لازم:
نشاسته گل،۱ لیوان
گلاب،۱فنجان
شیر،۱فنجان
تخم مرغ،۵عدد
وانیل،نصف قاشق چایخوری
زعفران دمکرده،۱قاشق غذاخوری
آرد گندم،۱لیوان
پودرقند به میزان دلخواه
روغن به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی پنجره‌ ای
طرز تهیه:
ابتدا نشاسته،گلاب و شیر را با همزن یا چنگال مخلوط کرده و هم بزنید تا نشاسته کاملا حل شود.سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به همراه وانیل اضافه کنیدو خوب هم بزنید.
زعفران دمکرده را اضافه کنید و کمی مخلوط کنید.آرد را روی مواد الک کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.سپس مواد را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.
در ظرف گودی روغن بریزید و اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود.قالب شیرینی پنجره ای را درون روغن به مدت یک دقیقه قرار دهید تا داغ شود و سپس مطابق فیلم،در مواد فرو کنید تا حدی که مواد شیرینی،روی قالب را نگیرد.بعد در روغن سرخ کنید.
پس از سرد شدن شیرینی ها،روی آن ها پودر قند الک کنید و در ظرف در دار ،به مدت دو هفته میتوانید نگه دارید.(یا اینکه روی آن ها سلفون بکشید)
نشاسته را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید چون زود ته نشین میشود.با این مقدار مواد،میتوانیدحدود ۳۵ عدد شیرینی درست کنید.بسته به تعدادی که نیاز دارید،می‌توانید مواد را نصف یا دوبرابر کنید.نوش جان!

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کوکو سبزی

اگه تو هم مثل من شیرینی پنجره ای رو دوست داری

کته ها رو دقت کنید
آرد سفید یک سوم پیمانه
آرد برنج یک سوم پیمانه
نشاسته گندم یک سوم پیمانه
شیر سه چهارم پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
شیر و نشاسته را خوب مخلوط می کنیم تخم مرغ را اضافه میکنیم و کاملا مخلوط میکنیم بعد آرد الک کرده را بهش اضافه میکنیم میتونید از همزن برقی هم استفاده کنید بهتر مواد و از صافی رد کنیم توی قابلمه روغن بریزید شعله زیاد باشه تا روغن کاملا داغ بشه و قالب رو بذارید داخلش قالب باید کاملاً داغ باشه قالب رو از روغن در بیارید کمی تکونش بدین تا روغن اضافیش بره بعد بزنید به مواد ولی حواستون باشه مواد روی قالب نیاد قالب رو بذارید توی روغن همین که شیرینی کم خودشو گرفت با چاقو اطراف شیرینی را جدا کنید یکم که سرخ شد کافیه
روش پودر قند الک کنید حالا شیرینی شما آماده سرو به همین راحتی
نکته ها
اگه آرد برنج ندارید می تونید از آرد سفید استفاده کنید
در حین کار مواد رو هم بزنید چون نشاسته ته نشین میشه

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه بورانی اسفناج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا