دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک بدون فر

این هم دستور ی کیک خوشمزه بدون فر

در پست های قبلی باهم کیک مخملی، کیک گولوت، چیز کیک سن سباستین، کیک کاستلا درست کردیم و حالا با من همراه باشید با طرز تهیه کیک بدون فر.

کیک بدون فر

اگر دوست دارید که یک کیک خوشمزه قابله ای بدون فر خوشمزه درست کنید با من همراه باشید.
مواد لازم تهیه کیک شکلاتی بدون فر :
حتما از یک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه مخصوص برای اندازه گیری تمام مواد استفاده کنید و این کیک برای 4 الی 6 نفر مناسب می باشد برای نفرات بیشتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.
مواد لازم میزان لازم
آرد 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه سرخالی
روغن مایع 1/2 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
وانیل نوک قاشق مربا خوری
نمک مقدارخیلی کمی (پنسه)
طرز تهیه کیک خانگی بدون فر :
مرحله اول :
برای پخت کیک در قابلمه ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید و در ادامه سفیده تخم مرغ را با هم زن برقی هم بزنید و این کار را ادامه دهید تا تخم مرغ شروع به کف کردن بکند.
مرحله دوم :
در ادامه آرد و بکینگ پودر و نمک و پودر کاکائو را 2 الی 3 بار الک کنید این کار تاثیر مستقیمی بر پف کردن کیک کمک می کند.
مرحله سوم :
زرده های تخم مرغ را هم بزنید تا کاملا باز شود وانیل را اضافهکرده در ادامه یک لیوان شکر به آن اضافه کنید و دوباره شروع به همزدن بکنید. آنقدر هم بزنید تا پف کرده و حجیم شود
مرحله چهارم :
شیر و روغن مایع را نیز به زرده تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شوند.
مرحله پنجم :
وقتی زرده به خوبی مخلوط شد آن را در چندین مرحله آرد اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید و این کار را به طور مرتب انجام دهید تا رنگ و شکل آن تغییر کند.
مرحله ششم :
در این مرحله سفیده تخم مرغ که قبلا هم زده اید را به مواد کیک اضافه کنید و چند دقیقه با لیسک هم بزنید تا زمانی که حباب های ریز روی مواد کیک تشکیل شود مخلوط کنید. در این مرحله کار آماده‌سازی مواد کیک به پایان می رسد.
مرحله هفتم :
این مرحله نوبت انتخاب یک قابلمه مناسب هم از نظر جنس(تفلون یا چدن بهتر است) و هم از نظر اندازه متناسب با مواد اولیه شما است.(حتما باید از دم کنی استفاده کنید).
مرحله هشتم :
کف قابلمه را چرب کنید و روی شعله قرار دهید و وقتی قابلمه گرم شد ، شعله پخش کن بزاریدکاغذ روغنی انداخته مواد کیک را درون قابلمه بریزید. بعد از گذشت 45 دقیقه کیک شما آماده می شود و با یک سیخ چوبی امتحان کنید اگر مواد به سیخ نچسبید پخته بعد از خاموش کردن شعله حدود 10 الی 15 دقیقه به کیک استراحت بدهید تا به خوبی از قابلمه جدا شود

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه نان موز مغزدار خوشمزه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا