دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه‌ای و سیخی روی زغال

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و بسیار شبیه به کباب کوبیده گوشت است. البته، همانطور که از نام این غذا پیداست، به جای استفاده از گوشت قرمز، در این کباب از مرغ استفاده می‌شود.

 

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

در طرز تهیه کباب کوبیده مرغ به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

 

مواد لازم

  • 600 گرم سینه مرغ
  • 50 گرم کره
  • 2 عدد پیاز بزرگ
  • 4 حبه سیر
  • نصف قاشق غذاخوری دانه گشنیز
  • 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • زردچوبه و روغن به مقدار لازم

مراحل تهیه

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ شامل مراحل زیر است:

مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده مرغ، ابتدا سینه مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار دهید، استخوان‌ها را از گوشت جدا کنید و سپس دوبار سینه مرغ را تا می‌توانید خرد کنید و در یک ظرف بزرگی قرار دهید. می‌توانید گوشت مرغ را چرخ کنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک برگردان با هر نوع میوه‌ای که دوست دارید

 

مرحله دوم

پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و در ظرف کوچکی بریزید. آب پیاز را هم روی مرغ در ظرف بزرگ بریزید.

 

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده مرغ، پوست سیر را بگیرید، آن را بشویید و رنده کنید و به مواد دیگر اضافه کنید. دانه گشنیز را هم رنده کنید و همراه با کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی مرغ بپاشید.

 

مرحله چهارم

کباب را خوب ورز دهید تا مزه ادویه‌ها وارد همه قسمت‌های گوشت شود. بعد از اینکه کباب را خوب ورز دادید، روی ظرف سلفون بکشید.

 

مرحله پنجم

ظرف را به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت استراحت کند و مزه خوبی پیدا کند. بعد از تمام شدن زمان استراحت گوشت، ظرف گوشت را از یخچال بردارید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک قهوه

 

مرحله ششم

در این مرحله، تابه را با کمی روغن چرب کنید. حالا، مخلوط را به یک اندازه در تابه بریزید. این روش باعث می‌شود تا همه قسمت‌های کباب کوبیده مرغ به یک اندازه باشند.

 

مرحله هفتم

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و منتظر بمانید تا آب کباب جذب شود و منسجم و چسبنده شود. حالا زمان اضافه کردن زعفران دم کرده است، کره را در یک تابه کوچکی روی حرارت بگذارید و منتظر بمانید تا ذوب شود، سپس از روی حرارت بردارید.

 

مرحله هشتم

حالا زعفران را به کره اضافه کنید و وقتی کباب کوبیده خودش را گرفت، گوشت را با چاقو به شکل کباب بلند ببرید. سپس به‌آرامی کباب را با قاشق برگردانید.

 

مرحله نهم

حالا در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده مرغ، روی کباب را به کمک برس آشپزخانه از مخلوط کره و زعفران می‌زنیم تا خشک نشوند. بعد از اینکه کباب را کمی سرخ کردید، روی دیگر کباب را برگردانید و دوباره از مخلوط کره و زعفران روی کباب بزنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سالاد بروکلی

 

مرحله دهم

کباب‌ها را می‌توانید روی زغال هم بپزید. برای این کار قبل از اینکه کباب‌ها را به سیخ بکشید، حداقل باید به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

 

مرحله یازدهم

نکته دیگری که باید در طرز تهیه کباب کوبیده مرغ به آن دقت کنید این است که اگر قصد پختن کباب روی زغال را دارید، مطمئن باشید که 100 گرم چربی به کباب کوبیده مرغ اضافه کرده باشید و دوباره آن را چرخ کنید.

 

مرحله دوازدهم

در حالیکه کباب روی زغال در حال پختن است، می‌توانید مخلوط کره و زعفران را وی کباب‌ها بریزید تا طعم خوشمزه‌تری داشته باشند.

https://cookingcounty.com/chicken-koobideh-kabob-recipe/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا