دسته‌بندی نشده

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ و غوره

اگر دوست دارید که قورمه سبزی خوشمزه با مرغ و غوره درست کنید بامن همراه باشید.

مواد لازم
گوشت گوسفندی سیصد گرم
لوبیا قرمز صد گرم (از قبل در آب خیسانده شده)
سبزی قورمه سرخ شده پانصد گرم
پیاز نگینی خرد شد دو عدد
لیمو عمانی چهار عدد
رب انار ترش یک قاشق غذاخوری( در صورت تمایل)
روغن به میزان لازم
فلفل سیاه، زردچوبه و نمک به میزان لازم
اگر دوس دارین خورشت جا افتاده ای داشته باشین حتما از گوشت گوسفندی که کمی چربی دار یا همراه با استخوان قلم یا ماهیچه باشه استفاده کنین، همینطور هرچقد سبزی رو بیشتر سرخ کنین خورشت تیره تری خواهین داشت، من برای طعم ترشی خورشت نیم ساعت آخر پخت یک قاشق رب انار یا رب نارنج هم بهش اضافه میکنم تا علاوه بر طعم بهتر، خورشت تیره تری داشته باشم.
برای شروع اول از همه لیموی عمانی را درون ظرف آبجوش بریزین و چند ساعت کنار بذارین تا تلخیش خارج بشه و سپس آب اون رو خالی کنین تا در نیم ساعت آخر پخت به خورشت اضافه کنین.
پیاز خرد شده رو به همراه گوشت درون قابلمه مناسب می ریزیم و مقداری روغن اضافه میکنیم و به خوبی تفت می دهیم. سپس فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه میکنیم و چند دقیقه دوباره تفت می دهیم.
در این مرحله وقتی رنگ گوشت تغییر کرد نوبت اضافه کردن لوبیا و سبزی قورمه سرخ شده تون هست. سپس مقداری آب جوش اضافه کنین و حرارت رو زیاد کنین تا آب بجوشه و وقتی شروع به جوشیدن کرد شعله رو کم کنین و درب قابلمه را بگذارین.
با شعله خیلی کم اجازه بدین خورشت کاملا بپزه و جا بیوفته در نیم ساعت آخر لیمو امانی و رب انارتون رو اضافه کنین و نمک غذا رو اندازه کنین.
نوش جاان💖😍

این رو هم درست کن(کلیک کن):   دلیل خشک شدن فلافل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا