دسته‌بندی نشده

طرز تهیه نان خامه‌ای و روش تزیین آن

ممکن است فکر کنید طرز تهیه نان خامه‌ای سخت باشد، اما در واقعیت چندان هم سخت نیست و فقط کافی است یکبار آن را تهیه کنید.

ما در پست های قبلی شیرینی ناپلئونی، شیرینی کشمشی و شیرینی دانمارکی را بهتون یاد دادیم با ما همراه باشید با طرز تهیه نان خامه ای

مطمئن باشید اگر فقط یکبار این شیرینی خوشمزه را در خانه تهیه کنید، هم از طعم آن لذت خواهید برد و هم تصمیم خواهید گرفت از این به بعد با این شیرینی از مهمانان‌تان پذیرایی کنید.

طرز تهیه نان خامه ای

 

طرز تهیه نان خامه‌ای

اگر با طرز تهیه نان خامه‌ای آشنا نیستید، می‌توانید با روشی که در ادامه خواهم گفت خودتان بهترین نان خامه‌ای را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم

  • 4 عدد تخم‌مرغ
  • 120 گرم آرد
  • 250 گرم خامه قنادی
  • 1 قاشق غذاخوری شکر
  • نصف قاشق غذاخوری وانیل
  • نصف قاشق غذاخوری بکینگ‌پودر
  • 50 گرم کره
  • 200 میلی‌لیتر آب

روش تهیه

  1. اول از همه، همه مواد را از یخچال بردارید و بیرون بگذارید تا به دمای اتاق برسند. برای شروع، کره را با کمی آب، روغن و شکر در تابه بریزید تا کره سرخ شود. وقتی کره آماده شد، آرد را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا کره شبیه حلوا شود.
  2. در این مرحله از طرز تهیه نان خامه‌ای، خمیر آماده شده را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کاملاً سرد شود. در طول این زمان، 4 عدد تخم‌مرغ را در یک ظرف مناسبی بشکنید و هم بزنید تا زرده و سفیده تخم‌مرغ کاملاً مخلوط شوند. بعد از اینکه خمیر سرد شد، تخم‌مرغ را در سه مرحله به خمیر اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط شوند.
  3. وقتی تخم‌مرغ‌ها کاملاً با خمیر مخلوط شدند، وانیل و بکینگ‌پودر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس، خمیر نان خامه‌ای را در یک ظرف حباب دار بریزید. به این نکته توجه کنید که خمیر نان خامه‌ای چسبنده است.
  4. در این مرحله، سینی فر را بردارید و مواد را در سینی فر قرار دهید و تا زمانیکه مواد خمیر تمام شود این کار را ادامه دهد. بعد از این، سینی فر را در فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار دهید تا خمیر نان خامه‌ای به غلظت سه برابر برسد و رنگ آن تغییر کند. (فر را از قبل به مدت 15 دقیقه گرم کنید).
  5. بعد از آنکه نان به خوبی پخت، از فر بیرون بیرون بیاورید، منتظر بمانید تا کاملاً سرد شود. در این مرحله از طرز تهیه نان خامه‌ای باید به این نکته توجه کنید که بافت نان خامه‌ای بعد از پخت خالی خواهد بود. حالا زمان اضافه کردن خامه به نان خامه‌ای است.
  6. برای انحام این کار، خامه قنادی را در یک میکسر بریزید و آنقدر هم بزنید تا فرم بگیرد. حالا خامه را در قیف بریزید و نان خامه‌ای را با این خامه پر کنید. بعد از اینکه همه خامه‌ها را در نان خامه‌ای ریختید، آنها را در یخچال بگذارید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه نان چای قزوین

 

تزیین نان خامه‌ای

می‌توانید برای تزیین نان خامه‌ای از گاناش شکلاتی استفاده کنید.

نحوه استفاده از گاناش شکلاتی برای تزیین

گاناش شکلاتی سیاه و سفید، یکی از مشهورترین گاناش‌ها برای تزیین انواع کیک‌ها، کاپ‌کیک‌ها، شکلات‌ها، بیسکوییت‌ها و غیره است. کسانی که عاشق طعم شکلات هستند، می‌توانند برای تزیین از گاناش شکلاتی برای تزیین نان خامه‌ای استفاده کنند. نظرتون چیه گاناش شکلاتی رو هم خودتون درست کنید!

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه شربت سکنجبین به 2 روش
مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی  
  • شکلات تخته‌ای 250 گرم
  • خامه 200 گرم
  • کره 20 گرم
  • کمی وانیل
طرز تهیه

اگر از شکلات تخته‌ای استفاده می‌کنید، ابتدا آنها را در ظرفی خرد کنید و کنار بگذارید. سپس، خامه، کره و وانیل را در ظرف دیگری بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شوند طوری که خامه به‌آهستگی شل شود و کره ذوب شود. ( باید کره را از قبل از فریزر بیرون بیاورید تا به دمای اتاق برسد).

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سوپ شیر به سبک اروپایی‌ها

وقتی ترکیب خامه و کره شروع به حباب شدن کرد، خیلی سریع شکلات خرد شده را اضافه کنید و زیر حرارت را خاموش کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود.

در این مرحله، همه شکلات باید کاملاً ذوب شود و مطمئن شوید که هیچ تکه شکلاتی باقی نمانده باشد.

به هم زدن ادامه دهید تا موس شکلاتی صاف شود. بعد از اینکه گاناش شکلاتی یکدست شد، آماده شد. می‌توانید روی نان خامه‌ای را با گاناش شکلاتی تزیین کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا