دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک نیش زنبور آلمانی آسان و ساده

تا به حال در مورد طرز تهیه کیک نیش زنبور آلمانی شنیده‌اید؟ حتماً با خودتان می‌گویید چه اسم عجیب و غریبی دارد. این دسر قدیمی نام خودش را به خاطر استفاده از عسل در تاپینگ کیک گرفته است: طبق یک افسانه یک زنبور به تاپینگ کیک چسبیده بوده است و آشپز این کیک را نیش می‌زند. منبع دیگری نیز اعلام کرده است در گذشته در قرن پانزدهم، نانوایان آلمانی به کندوهای عسل روستاهای همسایه حمله می‌کردند و بعد با پختن کیکی از آن آن را جشن می‌گرفتند که نام کیک به کیک نیش زنبور آلمانی معروف شد.

 

طرز تهیه کیک نیش زنبور آلمانی

طرز تهیه کیک نیش زنبور آلمانی آسان و ساده

من قول می‌دهم از طرز تهیه کیک نیش زنبور آلمانی خوشتان خواهد آمد و هر کس که آن را بخورد، دستور تهیه آن را از شما خواهد پرسید.

مواد لازم

برای تهیه این کیک به مواد زیر نیاز داریم:

 کرم قنادی

  • 1 و 4/1 فنجان شیر کامل
  • 1 قاشق چایخوری وانیل خالص
  • 3 عدد تخم‌مرغ بزرگ
  • 4/1 فنجان شکر سفید دانه ریز
  • 2 قاشق غذاخوری آرد چند منظوره
  • 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • 2/1 قاشق غذاخوری

خمیر بریوش

  • 4/1 فنجان شیر کامل
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 و 2/1 قاشق چایخوری مخمر خشک فعال
  • 2 عدد تخم‌مرغ نسبتاً بزرگ (هم زده شده باشد)
  • 4/3 فنجان آرد چند منظوره
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • یک فنجان به اضافه دو قاشق غذاخوری آرد نان (تقسیم شده باشد)
  • 2/1 فنجان کره بدون نمک که در دمای اتاق مانده است

تاپینگ عسل و بادام

  • 4/1 فنجان کره بدون نمک ( 4 قاشق غذاخوری)
  • 4/1 فنجان شکر
  • 4/1 فنجان عسل
  • کمی نمک
  • 4/3 فنجان بادام خرد شده
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه شیرینی الماسی

دستور تهیه

اولین مرحله در طرز تهیه کیک نیش زنبور آلمانی، آماده کردن خامه قنادی است.

 طرز تهیه خامه قنادی

  1. در یک ظرف ضد حرارت با سایز متوسط، شکر و زرده‌های تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید. (این مخلوط نباید به مدت طولانی بماند). آرد و نشاسته ذرت را باهم الک کنید و سپس به ترکیب تخم‌مرغ اضافه کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.
  2. در یک قابلمه‌ای، شیر را بریزید و اجازه دهید کمی بجوشد.
  3. شیر را از روی حرارت بردارید و به آهستگی بر روی ترکیب تخم‌مرغ اضافه کنید. برای جلوگیری از دلمه شدن باید آن را مدام هم بزنید. (اگر تخم‌مرغ‌ها دلمه شدند باید از یک صافی عبور دهید و تخم‌مرغ‌های دلمه شده را بردارید).
  4. ترکیب تخم‌مرغ را در یک تابه متوسط بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. باید مدام هم بزنید. وقتی ترکیب تخم‌مرغ جوشید، به مدت 30 تا 60 ثانیه آنقدر هم بزنید تا غلیظ شود.
  5. آن را از روی حرارت بردارید و عصاره وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید.
  6. مواد را در یک ظرف تمیزی بریزید و روی آن را با در پلاستیکی بپوشانید تا از پوسته شدن آن جلوگیری کنید. در دمای اتاق سرد شود.

 

طرز تهیه خمیر بریوش

  1. در یک ظرف کوچکی، شیر و 1 قاشق غذاخوری عسل را ترکیب کنید و روی حرارت بگذارید تا دمای آن به 110 درجه فارنهایت برسد. این ترکیب را در ظرف میکسر بریزید و روی آن مخمر بپاشید. سپس به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا مخمر کرمی مانند شود.
  2. سپس ظرف میکسر را به میکسر وصل کنید و با سرعت پایین هم بزنید. به تدریج، تخم‌مرغ، آرد چند منظوره، شکر و نمک را هم اضافه کنید و تا زمانیکه خوب مخلوط شوند هم بزنید.
  3. به تدریج همه مواد به جز دو قاشق غذاخوری آرد نان را اضافه کنید. تقریباً به مدت 5 دقیقه با سرعت متوسط هم بزنید تا صاف و یکدست شود. خمیر نباید به ظرف بچسبد؛ اگر اینطور بود بقیه 2 قاشق آرد نان را اضافه کنید تا خمیر به ظرف نچسبد.
  4. یک قاشق غذاخوری کره را اضافه کنید، با سرعت متوسط هم بزنید تا در خمیر به خوبی مخلوط شود. (خمیر خیلی نرم خواهد شد). خمیر را روی سطح صاف باز کنید و کمی با دستتان ورز دهید تا مطمئن شوید که کره به‌طور کامل با خمیر مخلوط شده است. خمیر را به شکل توپ دربیاورید و آن را به ظرف منتقل کنید. ظرف را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید و به مدت 1 و نیم تا 2 ساعت در جای گرمی قرار دهید. حجم خمیر باید دو برابر شود.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک براونی

نکته: اگر خمیر بسیار خیس به‌نظر می‌رسد، 2 الی 3 قاشق غذاخوری آرد نان به ترکیب اضافه کنید.

 

  1. خمیر را پانچ کنید و چند دقیقه آن را ورز دهید. دوباره خمیر را در ظرف بگذارید و حداقل به‌مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید ( یا 12 ساعت). حجم خمیر باید دو برار شود و اگر اینطور نبود، تا زمانیکه حجم آن دو برابر شود در دمای محیط قرار دهید (من خمیر را از شب قبل درست می‌کنم).
  2. تابه دیگری را با کره چرب کنید. خمیر را به شکل توپ دربیاورید و در وسط تابه بگذارید. با کف دست خمیر را باز کنید تا کل تابه را بپوشاند. تقریباً یک ساعت زمان نیاز داریم تا خمیر پف کند، برای همین در تابه را بگذارید و اجازه دهید خمیر پف کند.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه نان همبرگر

 

طرز تهیه تاپینگ عسل و بادام

  1. کره، شکر، عسل و نمک را با هم مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به آرامی بجوشد.
  2. از روی حرارت بردارید و بادام را اضافه کنید. با فویل تابه را بپوشانید.
  3. یک توری را در وسط فر قرار دهید و فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. مواد را به مدت 22 الی 25 دقیقه در فر بپزید تا رنگ آن قهوه‌ای طلایی شود.
  4. سپس مواد را از فر بردارید و صبر کنید تا به مدت 10 دقیقه سرد شود. بعد از 10 دقیقه مواد را از تابه بیرون بیاورید و اجازه دهید کاملاً سرد شود.

مرحله آخر

  1. با استفاده از یک چاقوی دندانه‌دار، کیک را نصف کنید. خامه قنادی را روی آن بریزید و به آرامی لایه بالایی کیک را با خامه قنادی بپوشانید. با چای یا قهوه میل کنید، نشو جونتون!

German Bee Sting Cake (Bienenstich) Recipe

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا