دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک فارست سفید: متفاوت از کیک‌‌های دیگر

طرز تهیه کیک فارست سفید آنقدر راحت است که با درست کردن آن عاشقش می‌شوید: لایه‌های نرم کیک اسفنجی، شکلات سفید، گیلاس‌های آبدار و کرم خوش‌طعم شانتی. این کیک یکی از دسرهای کلاسیک آلمانی است. تفاوت این کیک با کیک بلک فارست در این است که در این کیک از شکلات سفید استفاده می‌کنیم درحالیکه در کیک بک فارست از کیک اسفنجی شکلاتی با مقدار زیادی شکلات تلخ استفاده می‌کنیم.

 

طرز تهیه کیک فارست سفید

طرز تهیه کیک فارست سفید هم ساده است و هم برای کسانی که به‌تازگی پختن کیک را شروع کرده‌اند عالی است. این کیک را می‌توانید برای هر موقعیتی درست کنید از جمله جشن تولد، عروسی، سالگرد ازدواج و غیره.

 مواد لازم  

در طرز تهیه کیک فارست سفید به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

مواد لازم برای کیک اسفنجی

  • 3 عدد تخم‌مرغ بزرگ متناسب با دمای اتاق
  • نصف فنجان شکر منهای دو قاشق چایخوری
  • 9 گرم شکر وانیلی
  • 1 فنجان آرد کیک منهای 4 قاشق چایخوری (92 گرم)

 

مواد لازم برای شربت شکر

  • 3 قاشق غذاخوری آب (45 میلی‌لیتر)
  • 1/3 فنجان شکر (60 گرم)

مواد لازم برای تهیه کرم شانتی

  • دو و نیم فنجان (600 گرم) خامه سنگین سرد با 30 درصد چربی
  • دو و نیم قاشق غذاخوری پودر قند (20 گرم)
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک موکا

 

مواد لازم برای فیلینگ و تزیین  

  • 8 اونس (230 گرم) گیلاس ماراسکینو

مواد لازم برای مونتاژ کیک

  • 5 اونس (100 گرم شکلات سفید)

دستور تهیه

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه کیک فارست سفید، ابتدا فر را از قبل با دمای 355 درجه فارنهایت (180 درجه سلسیوس) گرم کنید. یک قالب کیک 7 اینچی (18 سانتی‌متری) را با کره نرم‌شده چرب کنید و کمی آرد روی آن بپاشید. سپس، یک کاغذ روغنی داخل قالب کیک پهن کنید و قالب را کنار بگذارید. آرد را دوبار الک کنید.
  2. تخم‌مرغ‌ها، وانیل و شکر را در یک کاسه مقاوم به حرارت بریزید و با همزن دستی به‌آرامی هم بزنید. کاسه را به روش بن ماری روی حرارت بگذارید و به‌آرامی هم بزنید. مخلوط تخم‌مرغ را تا 104 درجه فارنهایت گرم کنید (40 درجه سلسیوس). در روش بن ماری تابه را پر از آب می کنید و ظرف دوم را روی آن می‌گذارد تا با بخار بپزد.
  3. کاسه را از روی حرارت بردارید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا حجم آن سه برابر شود که تقریباً 8 تا 10 دقیقه برای این مرحله از طرز تهیه کیک فارست سفید زمان نیاز است. سرعت میکسر را کم کنید و به مدت 2 دقیقه دیگر هم بزنید. سپس آرد الک شده را در دو مرحله اضافه کنید و با کاردک پلاستیکی هم بزنید.
  4. خمیر کیک را در قالبی که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و در فر به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید.
  5. وقتی کیک اسفنجی پخته شد آن را از داخل فر بیرون بیاورید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا سرد شود. سپس با برگرداندن قالب، کیک را از قالب بیرون بیاورید و 5 تا 10 دقیقه دیگر نیز منتظر بمانید تا کاملاً سرد شود.
  6. برای تهیه شربت، آب و شکر را در یک تابه کوچکی بریزید و منتظر بمانید تا به جوش بیاید. وقتی شکر کاملاً حل شد آن را از روی حرارت بردارید.
  7. در طرز تهیه کیک فارست سفید به کرم شانتی احتیاج داریم که برای درست کردن آن، خامه سنگین سرد را در ظرف میکسر بریزید و خوب هم بزنید تا کاملاً نرم شود. روی ظرف خامه را بپوشانید و در یخچال قرار دهید و بقیه فراستینگ کیک را درست کنید.
  8. برای مونتاژ کیک، به کمک چاقو کیک اسفنجی را به‌صورت افقی به سه لایه مساوی ببرید. مطمئن شوید که ضخامت هر لایه بیشتر از نیم اینچ یعنی یک و نیم سانتی‌متر نباشد. اگر بالای کیک به شکل گنبدی شده است، سطح آن را صاف کنید.
  9. اولین لایه کیک را روی تخته کیک بگذارید و روی کیک شربت شکر را بریزید. یک لایه از خامه فرم گرفته را روی آن بریزید. چند عدد گیلاس روی خامه بریزید و دوباره روی آن از کرم بریزید.
  10. لایه دوم را روی لایه اول قرار دهید و مثل لایه اول آن را مونتاژ کنید. وقتی لایه سوم را هم گذاشتید، روی آن شربت بریزید و بقیه خامه فرم گرفته را روی آن بریزید.
  11. فراستینگ سرد شده را از یخچال بردارید و در صورت نیاز به مدت چند دقیقه با همزن دستی هم بزنید.کرم را داخل قیف آشپزی بریزید و روی کیک را با قیف تزیین کنید. گیلاس‌ها را روی کیک بگذارید و اطراف و بالای کیک کمی پودر شکلات سفید بریزید. کیک را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید، سپس سرو کنید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه لازانیا با شیر

https://www.bakinglikeachef.com/white-forest-cake/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا