دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک شکلاتی رویال

طرز تهیه کیک شکلاتی رویال یکی از کیک‌های مشهور فرانسوی است که تریانون نیز نامیده می‌شود. اگر این کیک خوشمزه را تهیه کنید، مطمئن باشید از طعم بی‌نظیر آن لذت خواهید برد. سه ترکیب ساده (شکلات، خامه فرم گرفته و شیر) در کنار هم باعث خوشمزه شدن این کیک می‌شوند.

 

طرز تهیه کیک شکلاتی رویال

طرز تهیه کیک شکلاتی رویال بسیار راحت است، فقط کمی به صبر و مهارت آشپزی نیاز دارد که با همراه شدن در این مقاله این می‌توانید به‌راحتی این کیک خوشمزه را تهیه کنید. برای تاپینگ این کیک می‌توانید از هر نوع تاپینگی که دوست دارید استفاده کنید.

 

مواد لازم

در طرز تهیه کیک شکلاتی رویال به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

مواد لازم برای داکواز

  • 3 و نیم قاشق غذاخوری (55 گرم) سفیده تخم‌مرغ
  • 2 و نیم قاشق غذاخوری (35 گرم) شکر ریزدانه
  • نصف فنجان + 1 قاشق چایخوری (65 گرم) پودر قند
  • 1/3 فنجان (30 گرم) آرد بادام
  • 2 قاشق غذاخوری (15 گرم) آرد فندق

مواد لازم برای پرالین فولانتین

  • 50 گرم کرپ گراویتی
  • 50 گرم شکلات شیری
  • 50 گرم نوتلای فدق
  • 50 گرم خمیر پرالین فندق

 

مواد لازم برای موس شکلاتی

  • دو فنجان + 3 قاشق غذاخوری (500 میلی‌لیتر) خامه فرم گرفته
  • 5 قاشق غذاخوری شیر کامل (75 گرم)
  • 200 گرم شکلات تلخ
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه پاستا بادمجان

مواد لازم برای سس براق آینه‌ای کاکائویی

  • 2/3 فنجان + 4 و نیم قاشق غذاخوری (210 گرم) شکر ریزدانه
  • 5 قاشق غذاخوری آب (75 گرم)
  • 9 و نیم قاشق غذاخوری پودر کاکائو (70 گرم) شیرین نشده
  • نصف فنجان + 2 قاشق غذاخوری (145 میلی‌لیتر) خامه فرم گرفته
  • 3 و نیم ورق ژلاتین (8 گرم ژلاتین پودر شده)

دستور تهیه

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی رویال، ابتدا باید داکواز را درست کنید. برای درست کردن داکواز، فر را با دمای 335 درجه فارنهایت یا 170 درجه سلسیوس از قبل گرم کنید. با استفاده از یک الک، پودر قند، آرد بادام و آرد فندق را الک کنید. در یک کاسه جداگانه، سفیده تخم‌مرغ را با هم هم بزنید و به‌تدریج شکر ریزدانه را اضافه کنید تا سفت شود. وقتی مرینگ آماده شد، مخلوط پودر قند و آرد را اضافه کنید و با کاردک به‌آرامی هم بزنید.
  2. مواد را در قیف قنادی بریزید. یک قالب کیک به قطر 18 سانتی‌متری آماده کنید. داخل قالب کاغذ روغنی پهن کنید. مواد را به کمک قیف داخل قالب بریزید، می‌توانید این کار را به کمک قاشق نیز انجام دهید. مواد را به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزید. سپس اجازه دهید تا سرد شود.
  3. در طرز تهیه پرالین فولانتین، گراوت‌های کرپ را با دست له کنید. سپس شکلات شیری را به آن اضافه کنید و به روش بن ماری شکلات را حل کنید. پرالین فندق، نوتلا و چیپس کرپ را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. شکلات ذوب شده را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  4. به کمک چاقو، داکواز را از قالب بیرون بیاورید، اما هنوز در قالب نگهدارید. مخلوط ترد را روی داکواز بریزید و به صورت یک لایه نازک پخش کنید. سپس از قالب بردارید و داکواز را تقریباً به مدت 10 تا 15 دقیقه در فریزر قرار دهید.
  5. برای درست کردن موس شکلاتی، خامه فرم گرفته سرد را در یک کاسه هم بزنید تا حالت کرمی مانند پیدا کنید، سپس در یخچال قرار دهید. شکلات تلخ‌ها را به روش بن ماری ذوب کنید. شیر را بجوشانید، سپس شیر را را روی شکلات ذوب شده بریزید و مواد را هم بزنید تا صاف و یکدست شود. وقتی مخلوط شکلات ولرم شد، آن را به خامه فرم گرفته اضافه کنید و با کاردک هم بزنید و تا حد ممکن این کار را سریع انجام دهید.
  6. در این مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی رویال باید کیک را مونتاژ کنید. موس شکلاتی را داخل قالب 20 سانتی متری بریزید. داکواز را از فریزر بیرون بیاروید و روی موس شکلاتی بریزید. کیک را حداقل به مدت 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود.
  7. برای درست کردن سس براق آینه‌ای، ورقه‌های ژلاتین را به مدت 10 دقیقه در آب سرد خیس کنید. خامه فرم گرفته را روی حرارت پایین گرم کنید و کنار بگذارید. آب و شکر را داخل تابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. وقتی شربت شکر شروع به جوشیدن کرد، سپس مخلوط شکر را روی پودر کاکائو بریزید و خوب هم بزنید. ژلاتین را هم بعد از آبکشی کردن اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید. سپس خامه فرم گرفته داغ را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. مخلوط را از الک ریز رد کنید و با همزن دستی هم بزنید. منتظر بمانید تا سس سرد شود و دمای آن به 30 درجه سلسیوس برسد.
  8. دسر را از فریزر بردارید. کیک را روی بشقاب قرار دهید. بهتر است داخل بشقاب کاغذ روغنی پهن کنید تا سس روی کاغذ روغنی بریزید. سپس سس را روی کیک بریزید و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال نگهداری کنید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه تی تاپ خانگی

https://www.bakinglikeachef.com/royal-chocolate-cake-by-christophe-felder/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا