دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک اسفنجی ایتالیایی فقط با 3 ترکیب ساده

در طرز تهیه کیک اسفنجی ایتالیایی فقط به سه ترکیب ساده نیاز داریم. با درست کردن این کیک خوشمزه و سبک، عاشق آن خواهید شد. این کیک ایتالیایی کلاسیک در اکثر شیرینی‌های ایتالیایی استفاده می‌شود. می‌توانید از کمی پودر قند روی کیک اسفنجی برای تزیین استفاده کنید. در این کیک قرار است فقط از سه ترکیب ساده استفاده کنیم: تخم‌مرغ، شکر و آرد.

 

طرز تهیه کیک اسفنجی ایتالیایی

در طرز تهیه کیک اسفنجی ایتالیایی نیاز به مخمر یا هیچ‌گونه حجم دهنده مانند بکینگ‌پودر و جوش شیرین نداریم و پف کردن کیک از طریق هم زدن تخم‌مرغ با شکر به‌دست می‌آید.

 مواد لازم

  • 4 عدد تخم‌مرغ بزرگ
  • نصف فنجان + 1 و نیم قاشق غذاخوری (120 گرم) شکر ریزدانه
  • 2/3 فنجان + 4 و نیم قاشق غذاخوری (120 گرم) آرد چند منظوره
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه شیرین پلو

دستور تهیه

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه کیک اسفنجی ایتالیایی، فر را با دمای 355 درجه فارنهایت (180 درجه سلسیوس) از قبل روشن کنید. یک قالب گرد مخصوص کیک (20 سانتی) را با کره چرب کنید و داخل آن کمی آرد بپاشید و کنار بگذارید. تخم‌مرغ‌ها و شکر را در یک کاسه بزرگی بریزید و با همزن دستی هم بزنید.
  2. هم زدن را ادامه دهید و کاسه را روی یک ظرف پر از آب که روی شعله گاز قرار داده‌اید بگذارید تا مخلوط کمی گرم شود و دمای آن به 104 درجه فارنهایت یا 40 درجه سلسیوس برسد. وقتی مخلوط به اندازه کافی گرم شد، در ظرف دیگری مخلوط شکر و تخم‌مرغ را با همزن برقی هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود که تقریباً برای این مرحله از طرز تهیه کیک اسفنجی ایتالیایی 12 تا 15 دقیقه زمان نیاز داریم. آرد الک شده را هم به این مخلوط اضافه کنید و با یک کاردک پلاستیکی هم بزنید.
  3. در این مرحله از طرز تهیه کیک اسفنجی ایتالیایی، خمیر را در قالبی که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و کیک را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بگذارید.
  4. بعد از اینکه کیک را پختید، فر را خاموش کنید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا کیک داخل فر سرد شود. سپس، کیک اسفنجی را از فر بیرون بیاورید و 10 دقیقه دیگر صبر کنید تا کیک کاملاً سرد شود. سپس با برگرداندن کیک به صورت برعکس کیک را از قالب خارج کنید و منتظر بمانید تا باز هم کمی سرد شود.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک باونتی شکلاتی فوق‌العاده خوشمزه

نکات مهم

  1. مخلوط تخم‌مرغ و شکر را بیش از حد هم نزنید. 10 تا 12 دقیقه هم زدن کافی است.
  2. وقتی کیک را داخل فر گذاشتید، حداقل به مدت 30 دقیقه در فر را باز نکنید. در غیر این صورت کیک پف نمی‌کند.

https://www.bakinglikeachef.com/sponge-genoise-classic-recipe/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *