دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کاسرول تخم‌مرغ مناسب برای تمام وعده های غذایی

طرز تهیه کاسرول تخم‌مرغ یکی از سالم‌ترین غذاهایی است که می‌توانید برای صبحانه تهیه کنید. این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه من هست که در اون نیاز به مواد غذایی مانند شیر، نان یا سیب‌زمینی نیست و در عین حال طعم خوشمزه‌ای هم داره. البته این غذا فقط برای صبحانه نیست و در هر وعده غذایی که خواهید می‌توانید کاسرول تخم‌مرغی را درست کنید، مخصوصاً برای شام. من حتی این غذا را برای ناهار هم درست می‌کنم، پس مهم نیست صبح باشد، شب باشد و یا وسط روز. هر موقع هوس این غذا را کردید، درستش کنید.

طرز تهیه کاسرول تخم‌مرغ

اولین مرحله در طرز تهیه کاسرول تخم‌مرغ، آماده کردن مواد لازم برای آن است.

 

مواد لازم

  • 5 تکه بیکن خرد شده
  • 1 فنجان پیاز خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری سیر له شده یا ریز ریز شده
  • یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده (تقریباً یک فنجان)
  • یک عدد فلفل دلمه‌ای سبز (تقریباً یک فنجان)
  • 12 عدد تخم‌مرغ هم زده
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل
  • یک فنجان پنیر چدار خرد شده
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه مربای هویج

طرز تهیه

طرز تهیه کاسرول تخم‌مرغ بی‌نهایت راحت و آسان است و می‌توانید طبق دستور تهیه آن را آماده کنید.

 

بیکن، پیاز و سیر رو تفت بدید

در اولین مرحله از طرز تهیه کاسرول تخم‌مرغ، بیکن، پیاز و سیر رو روی حرارت متوسط تفت بدید تا رنگ بیکن قهوه‌ای شود. هر چند دقیقه هم بزنید. اگر می‌خواهید این کاسرول رو بدون بیکن تهیه کنید، فقط کافی است 2 قاشق روغن زیتون به تابه اضافه کنید و پیاز و سیر رو با هم تفت بدید تا نرم شوند، سپس بقیه مواد رو اضافه کنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه مینی چیز کیک بدون نیاز به پخت

 

فلفل‌ها رو اضافه کنید

وقتی بیکن شروع به قهوه‌ای شدن کرد، فلفل‌های خرد شده رو اضافه کنید و هم بزنید تا در مخلوط پیاز و بیکن کاملاً حل شوند. به مدت 5 تا 7 دقیقه در قابلمه را بگذارید تا مواد بپزند. هر یک یا دو دقیقه مواد را هم بزنید. تا زمانیکه فلفل‌ها بپزند و رنگ بیکن قهوه‌ای شود، پختن را ادامه دهید.

 

سرد کنید

تابه را از روی حرارت بردارید و منتظر بمانید تا مخلوط بیکن و سبزیجات سرد شوند و در عین حال بقیه طرز تهیه کاسرول تخم‌مرغ را ادامه دهید.

 

تخم‌مرغ و ادویه‌ها را اضافه کنید

وقتی مخلوط بیکن و سبزیجات در حال سرد شدن هستند، تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید تا رنگ آنها یکدست و صاف شود. سپس ادویه‌ها را به تخم‌مرغ هم زده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک نیش زنبور آلمانی آسان و ساده

 

مخلوط سبزیجات و پنیر را اضافه کنید

مخلوط سرد شده بیکن و یا سبزیجات را به مخلوط تخم‌مرغ و ادویه‌ها اضافه کنید و هم بزنید. سپس، پنیر چدار را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه پنیر به خوبی در مخلوط پخش شود.

 

مرحله پخت

در این مرحله از طرز تهیه کاسرول تخم‌مرغ، مخلوط کاسرول را در یک قالب 9 در 13 اینچی بریزید و به مدت 25 الی 30 دقیقه در فر که از قبل گرم کرده‌اید بریزید. زمانی کاسرول تخم‌مرغ آماده است که بالای کاسرول تا اندازه‌ای قهوه‌ای رنگ شده باشد. همچنین می‌توانید دمای کاسرول را اندازه‌گیری کنید، زمانی که دمای کاسرول به 160 درجه فارنهایت رسید، یعنی کاسرول آماده است.

https://joyfoodsunshine.com/egg-casserole/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا