دسته‌بندی نشده

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی به روشی متفاوت

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی یکی از دسرهای مخصوص تابستان است که اگر خودتان در خانه تهیه کنید، متوجه می‌شوید که چقدر طعم آن با چیز کیک‌های آماده متفاوت است. شاید در ابتدا فکر کنید که تهیه این چیز کیک سخت باشد، اما واقعاً تهیه آن بسیار ساده است و یکی از دسرهایی است که مطمئن باشید درست کردن آن را به بقیه دسرهایی که بلدید ترجیح خواهید داد.

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

در طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

مواد لازم برای کراست

  • 2 فنجان کراکر گراهام
  • 8 قاشق غذاخوری کره بدون نمک ذوب شده باشد
  • 2 فنجان شکر ریز دانه

مواد لازم برای چیز کیک

  • 4 بسته پنیر خامه‌ای (هر کدام 8 اونس)
  • 1 فنجان شکر ریزدانه
  • 5 عدد تخم‌مرغ بزرگ متناسب با دمای اتاق
  • 1/4 فنجان خامه ترش
  • نصف قاشق غذاخوری عصاره وانیل

 

مواد لازم برای تاپینگ توت فرنگی

  • 750 گرم توت فرنگی شسته شده به اضافه 350 گرم توت فرنگی برای تزیین
  • 1/3
  • فنجان شکر ریز دانه یا بیشتر برای مزه‌دار کردن
  • 1 قاشق غذخوری آب لیمو
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده

دستور تهیه

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی، فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک کاغذ روغنی را روی سینی فر پهن کنید.
  2. در یک کاسه متوسط، کراکرهای گراهام را با شکر مخلوط کنید و سپس در کره ذوب شده هم بزنید. مواد را خوب مخلوط کنید. خرده کراکرها را در تابه‌ای که آماده کرده‌اید بریزید. مواد را به مدت 8 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت در وسط فر قرار دهید، سپس از فر بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا در دمای اتاق سرد شود.
  3. در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی، دمای فر را تا 450 درجه فارنهایت گرم کنید. دو ورقه فویل را از بیرون تابه طوری در تابه بپیچید که همه جای تابه را بپوشاند.
  4. در یک کاسه میکسر، پنیر خامه‌ای و یک فنجان شکر را با سرعت متوسط به بالا به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدستی به دست آید.
  5. سرعت همزن را کم کنید و تخم‌مرغ‌ها را به نوبت اضافه کنید.
  6. سرعت همزن را خیلی کم کنید و خامه ترش و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا خمیر را روی کراست سرد شده بریزید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه شیرینی زبان مخصوص عید

 

نحوه پختن چیز کیک در آب

  1. تابه را پر از آب کنید (آب باید خیلی بجوشد). تابه چیز کیک که با فویل پوشانده‌اید، روی تابه قرار دهید. آب داغ را در اطراف لبه‌های تابه بریزید.
  2. خیلی با دقت، چیز کیک را در وسط فر قرار دهید و به مدت 15 دقیقه در دمای 450 درجه فارنهایت قرار دهید، سپس دمای فر را تا 225 درجه فارنهایت کاهش دهید و به هیچ وجه در فر را هم باز نکنید. سپس چیز کیک را به مدت 65 تا 75 دقیقه دیگر در فر بپزید.
  3. چیز کیک را از داخل فر بردارید و به مدت 45 دقیقه استراحت دهید، سپس چیز کیک را بپوشانید و در تمام طول شب در یخچال قرار دهید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کلم پلو

طرز تهیه تاپینگ توت فرنگی

  1. در یک تابه متوسط، توت‌فرنگی‌های خرد شده، آب لیمو و شکر را بریزید. تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و منتظر بمانید تا بجوشد. سپس حرارت را کم کنید و به مدت 20 الی 23 دقیقه مدام هم بزنید یا تا زمانیکه سس غلیظی به دست آید هم زدن را ادامه دهید. سپس منتظر بمانید سس در دمای اتاق سرد شود و تا قبل از سرو در یخچال نگهداری کنید.
  2. در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی، وقتی چیز کیک آماده سرو شد، روی چیز کیک را با توت فرنگی تزیین کنید. همچنین روی چیز کیک از سس توت فرنگی بریزید.

https://natashaskitchen.com/strawberry-cheesecake-recipe/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا