دسته‌بندی نشده

طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی به دو روش متفاوت

طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی بسیار راحت است و خودتان در خانه می‌توانید آن را تهیه کنید. برای تهیه پاپریکا باید به نکات مهمی دقت کنید. البته می‌توانید از هر نوع فلفلی برای تهیه آن استفاده کنید. فلفل تند باعث تند شدن پودر پاریکا خواهد شد و فلفل شیرین باعث شیرین شدن پودر پاپریکا خواهد شد.

 

طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی

طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی به دو روش متفاوت

پاپریکا از پودر فلفل پاپریکا تهیه می‌شود. انواع متنوع پاپریکا وجود دارد که بهترین نوع پاپریکا برای طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی، پاپریکای بولداگ است. دلیل این که این نوع فلفل برای پودر پاپریکا گزینه مناسبی است این است که این نوع فلفل دارای دیواره‌های نازکی است و همچنین طعم مطبوعی است. البته با هر نوع فلفل قرمزی می‌توانید پودر پاپریکا را در خانه تهیه کنید.

 

نحوه خشک کردن فلفل‌ها

در طرز تهیه پاپریکا خانگی باید ابتدا فلفل‌ها را به‌طور کامل خشک کنید. این کار از خراب شدن ادویه پیشگیری می‌کند. همچنین می‌توانید فلفل خشک را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و از این مرحله به راحتی رد شوید یا از فلفل تازه استفاده کنید که در این صورت به خشک کردن فلفل نیاز خواهید داشت.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه بسبوسه عربی

برای خشک کردن فلفل‌ها، مکان خشک و گرمی را انتخاب کنید که نور آفتاب زیادی داشته باشد. پشت پنجره بهترین مکان برای خشک کردن فلفل است. بهترین روش این است که فلفل‌ها را آویزان کنید. می‌توانید فلفل‌ها را روی یک سینی هم پهن کنید و در مقابل نور آفتاب قرار دهید. این پروسه ممکن است یک ماه طول بکشد که به رطوبت محل خشک کردن فلفل بستگی دارد.

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای خشک کردن فلفل در طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی، استفاده از دهیدراتور است. فلفل‌ها را در یک لایه مجزا قرار دهید و دهیدراتور را در 130 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. این کار ممکن است بین 4 تا 12 ساعت طول بکشد که به نوع فلفل بستگی دارد.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی

گزینه دیگری که می‌توانید برای خشک کردن فلفل‌ها از آن استفاده کنید، استفاده از فر است، اما استفاده از فر را آخرین گزینه در نظر بگیرید. فقط تعداد کمی از فرها می‌توانند با دمای پایین فلفل‌ها را خشک کنند.

 

نحوه پودر کردن فلفل‌ها

وقتی فلفل‌ها را خشک کردید، نوبت به پودر کردن آنها می‌رسد. هر چقدر که فلفل‌هایتان تازه باشند، طعم پودر پاپریکا بهتر خواهد شد. برای همین بهتر است هر چقدر که لازم دارید را پودر کنید. می‌توانید به کمک هاون فلفل‌ها را پودر کنید، اما استفاده از آسیاب ادویه یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای پودر کردن فلفل خشک است. توصیه می‌شود قبل از پودر کردن فلفل‌ها، دانه آن را جدا کنید تا پودر منجسم‌تری به‌دست آورید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه مربای کیوی

 

طرز تهیه پودر پاپریکای دودی

پودر پاپریکای دودی طعم فوق‌العاده عجیبی دارد. در طرز تهیه پودر پاپریکای خانگی به روش دودی، فلفل را قبل از خشک کردن دودی می‌کنند. در این روش، فلفل‌ها را در دستگاه اسموکر قرار دهید و با دمای پایین فلفل‌ها را بپزید (برای مثال دمای 150 درجه سانتی‌گراد). فلفل‌ها را به مدت 3 ساعت دودی کنید، سچس در یک دهیدراتور خشک کنید.

 

نحوه نگهداری از پاپریکا

توصیه من این است که فقط تا اندازه‌ای که لازم دارید پاپریکا تهیه کنید، چون طعم پودر پاپریکای تازه بی‌نهایت با طعم پودر پاپریکای کهنه متفاوت است. فلفل‌های خشک شده را می‌توانید در یک کیسه فریزر زیپ‌دار در کابینت نگه‌داری کنید.

https://www.foxvalleyfoodie.com/how-to-make-paprika/

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *