دسته‌بندی نشده

طرز تهیه پاستا اسکامپی میگو رستورانی

در طرز تهیه پاستا اسکامپی میگو در واقع از میگوهای بزرگی استفاده می‌شود که با سیر و کره مزه‌دار شده‌اند. اگر جزو طرفداران میگو هستید و دوست دارید میگو را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، حتماً این پاستا را امتحان کنید.

 

طرز تهیه پاستا اسکامپی میگو

در طرز تهیه پاستا اسکامپی میگو به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم

1 بسته اسپاگتی

250 گرم مارچوبه (مارچوبه‌ها را برش بزنید و به دو قسمت تقسیم کنید)

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

4 حبه سیر (تقریباً 1 و نیم قاشق غذاخوری سیر خرد شده)

1/4 قاشق چایخوری فلفل دلمه‌ای خرد شده برای مزه‌دار کردن

250 گرم میگوی بزرگ، حدود 16 تا 20 میگو (خوب تمیز شده باشد و پوست میگو گرفته شده باشد)

1 و 1/4 قاشق چایخوری نمک

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا

1/4 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه برای مزه‌دار کردن

1 قاشق چایخوری پوست لیموی رنده شده

1/4 فنجان آب لیموی تازه

1/3 فنجان جعفری تازه و ریز خرد شده باشد

 

دستور تهیه

طرز تهیه پاستا اسکامپی میگو به صورت مراحل زیر است:

  1. تابه را پر از آب کنید و یک قاشق غذاخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا آب به جوش بیاید. پاستا را طبق دستور تهیه بپزید، سپس آبکشی کنید و دوباره به تابه برگردانید، در تابه را بگذارید تا پاستا گرم بماند.
  2. یک تابه را روی حرارت متوسط به بالا قرار دهید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید. مارچوبه را به تابه اضافه کنید و 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/8 قاشق چایخوری فلفل به آن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه مارچوبه‌ها را بپزید. گهگاهی مواد را هم بزنید. سپس از روی حرارت بردارید.
  3. در تابه دیگری، 2 قاشق غذاخوری روغن و 2 قاشق غذاخوری کره اضافه کنید. وقتی کره ذوب شد، سیر خرد شده و فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده را اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه مواد را تفت دهید. میگو را هم اضافه کنید و روی میگو 1/4 قاشق چایخوری میگو و 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه به آن اضافه کنید. میگوها را سرخ کنید تا رنگ آنها صورتی شود (هر طرف آن را یک دقیقه سرخ کنید). مراقب باشید میگوها را بیش از حد نپزید.
  4. پوست لیمو، آب لیمو و جعفری را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. زیر حرارت را خاموش کنید و پاستا و مارچوبه را به تابه میگو اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید و با پنیر پارمسان تازه میل کنید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه مارشمالو

آیا می‌توان از میگوی پخته شده استفاده کرد؟

توصیه ما این است که در طرز تهیه پاستا اسکامپی میگو از میگوی خام استفاده کنید تا بتوانید با سیر آن را طعم‌دار کنید. در صورت استفاده از میگوی خام، پاستای شما طعم بهتری به خود خواهد گرفت. اگر هم از میگوی پخته شده استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که میگوها در حدی پخته شده باشند که فقط حرارت دیده باشند، در غیر این صورت میگوها بیش از حد پخته می‌شوند.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه لوبیا پلو

https://natashaskitchen.com/shrimp-scampi-pasta/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا