دسته‌بندی نشده

طرز تهیه نان لواش خانگی فوری

طرز تهیه نان لواش خانگی یکی از مشهورترین نان‌هایی است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا پخته می‌شود. درست کردن نان لواش بسیار راحت و آسان است. اگر شما هم می‌خواهید نان لواش‌تان را خودتان در خانه تهیه کنید، پس با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه نان لواش خانگی فوری

در طرز تهیه نان لواش خانگی فوری به مواد ساده‌ای نیاز داریم که اکثراً در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود.

 

مواد لازم

  • دو لیوان آرد
  • یک قاشق چایخوری شکر
  • یک قاشق چایخوری خمیر مایه
  • یک لیوان آب ولرم
  • 5 قاشق غذاخوری روغن مایع
  • یک قاشق غذاخوری نمک

 

هر کدام از مواد لازمی که در بالا اشاره کردیم باید در بهترین شرایط باشند و از کیفیت خوبی برخوردار باشند. اگر می‌خواهید نان لواش باکیفیت تهیه کنید، باید در طرز تهیه نان لواش خانگی فوری از باکیفیت‌ترین مواد و تازه‌ترین مواد استفاده کنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

 

طرز تهیه

بعد از آماده کردن مواد لازم برای تهیه نان لواش، می‌توانید روند پخت آن را شروع کنید.

 

مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه نان لواش، بهتر است پودر خمیر مایه را با شکر و نصف لیوان آب مخلوط کنید. مخلوط کردن خمیر مایه باید به آهستگی انجام گیرد و باید محلول را هم بزنید و خمیر و شکر به خوبی در هم حل شوند. اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه استراحت کنید. آرد را یک تا سه بار الک کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید و با انگشت‌تان یک حفره در وسط آرد درست کنید.

 

مرحله دوم

در مرحله دوم باید محلول خمیرمایه را که از قبل آماده کرده‌اید را همراه با نمک، روغن مایه و بقیه نصف لیوان آب داخل حفره آرد بریزید و با دست خوب ورز دهید. باید خمیر را آنقدر ورز دهید تا خمیر به دست‌تان نچسبد.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه چکدرمه

 

مرحله سوم

در مرحله سوم، خمیر را گرد کنید و در وسط یک کاسه قرار دهید. روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و روی آن را هم پارچه بکشید تا خمیر در یک محیط گرم و تاریک بماند. در این مرحله از طرز تهیه نان لواش، خمیر باید به مدت 1 ساعت استراحت کند.

 

مرحله چهارم

سپس باید خمیر را بردارید و ورز دهید تا کمی پف کند. کمی آرد روی تخته آشپزی بپاشید و خمیر را به تکه‌های کوچکتری تقسیم کنید. هر خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید. اجازه دهید هر خمیر تقریباً به مدت 5 دقیقه استراحت کند.

 

مرحله پنجم

روی کاغذ روغنی دیگری کمی آرد بپاشید و هر خمیر را به کمک وردنه صاف کنید تا بتوانید نان لواش نازکی داشته باشید. هر چه نان لواش را بیشتر پهن کنید، نان لواش‌تان نازک‌تر خواهد شد.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک باقلوا

 

مرحله ششم

وقتی نان لواش‌ها را به اندازه کافی باز کردید، تابه را روی گاز قرار دهید و اجازه دهید به اندازه کافی گرم شود.

مرحله هفتم

وقتی مطمئن شدید تابه به اندازه کافی داغ شده است، به‌آرامی خمیر را با هر دو دست بردارید و روی وسط تابه بگذارید. در طرز تهیه نان لواش خانگی فوری باید به این نکته دقت کنید که نباید در حین پخت زیر شعله گاز را کم و زیاد کنید. دما باید در حد متوسط و ثابت باشد.

 

مرحله هشتم

بعد از این مرحله، منتظر بمانید تا نان لواش پف کند و سپس به آهستگی طرف دیگر نان را برگردانید تا طرف دیگر نان هم بپزد.

 

https://cookingcounty.com/lavash-bread-recipe/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا