دسته‌بندی نشده

طرز تهیه مک اند چیز بدون فر

در طرز تهیه مک اند چیز فقط به 8 ترکیب ساده و 15 دقیقه زمان نیاز داریم که غذای بسیار خوشمزه‌ای هم است. طعم غذاهای خانگی با غذاهای رستورانی بسیار متفاوت است و ممکن است جزو کسانی باشید که ترجیح می‌دهید از باکیفیت بودن غذای خود اطمینان حاصل کنید (مثل خود من). پس به شما قول می‌دهم از درست کردن این غذای خوشمزه پشیمان نخواهید شد.

 

طرز تهیه مک اند چیز

طرز تهیه مک اند چیز بسیار راحت است و برای تهیه آن به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

 مواد لازم

  • 8 اونس ماکارونی
  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • 2 قاشق غذاخوری آرد چند منظوره
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • 1/4 قاشق چایخوری پودر سیر (اختیاری اما توصیه می‌کنم استفاده کنید)
  • 1 فنجان شیر
  • 1/4 فنجان خامه ترش یا ماست یونانی
  • 2 فنجان پنیر چدار رنده شده
این رو هم درست کن(کلیک کن):   آسان‌ترین طرز تهیه مافین کدو حلوایی که می‌توانید یاد بگیرید

دستور تهیه مک اند چیز

ماکارونی را طبق دستور تهیه روی بسته ماکارونی تهیه کنید. مطمئن باشید که نمک کافی به آب جوشیده اضافه کنید. شاید فکر کنید که اضافه کردن نمک قبل از اضافه کردن ماکارونی یا هر پاستاییتاثیر زیادی بر روی طعم ماکارونی نداشته باشد، اما مطمئن باشید طعم ماکارونی را بسیار تغییر می‌دهد.

وقتی ماکارونی پخته شد، آن را آبکشی کنید.

 

طرز تهیه سس پنیر

وقتی ماکارونی در حال پخت است، می‌توانید سس را تهیه کنید. طرز تهیه سس نیز آسان است و با رعایت چند نکته می‌توانید بهترین سس را برای مک اند چیز تهیه کنید.

طرز تهیه روو

در طرز تهیه مک اند چیز باید روو را تهیه کنید. روو چیه؟ به مخلو کره و آرد که برای غلیظ کردن سس استفاده می‌شود روو گفته می‌شود. تهیه روو را با ذوب کردن کره شروع کنید (اما نگذارید کره قهوه‌ای رنگ شود)، سپس ترکیبات خشک را تهیه کنید (آرد، نمک و پودر سیر).

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه پودینگ

مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. منتظر بمانید تا مواد روی اجاق گاز بپزد (تقریباً 60 ثانیه قبل از برداشتن از روی گاز روی مخلوط باید حباب تشکیل شده باشد).

 ترکیبات خیس را اضافه کنید

بعد از اینکه روو را به مدت 60 ثانیه پختید، شیر را اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا همه مواد مخلوط شوند. سپس، خامه ترش یا ماست یونانی را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. ترکیب را روی شعله گاز قرار دهید و هر 10 تا 15 ثانیه هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود.

مخلوط را باید بجوشانید! وقتی سس به اندازه کافی غلیظ شد، زیر حرارت را خاموش کنید. سپس به مرحله بعدی بروید…

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه نان فوکاچیا بدون ورز دادن

 

پنیر را اضافه کنید و هم بزنید

پنیر را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود و همه پنیر در سس ذوب شود. تقریباً برای این مرحله از طرز تهیه مک اند چیز به 1 الی 2 دقیقه زمان نیاز داریم. مزه سس پنیر را بچشید و در صورت نیاز نمک و سیر به آن اضافه کنید.

سس پنیر و ماکارونی پخته شده را با هم مخلوط کنید

وقتی سس پنیر صاف و یکدست شد، پاستای پخته شده را هم اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. سس وقتی سرد غلیظ می‌شود، حتماً این نکته را به یاد داشته باشید.

 

https://joyfoodsunshine.com/homemade-mac-and-cheese/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا