دسته‌بندی نشده

طرز تهیه مروارید تاپیوکای خانگی

در طرز تهیه مروارید تاپیوکای خانگی برای بابل تی به نشاسته تاپیوکا نیاز داریم. اگر مثل من عاشق بابل تی باشید، احتمالاً به این فکر کنید که چرا خودتان نتوانید بابل تی را خودتان در خانه تهیه کنید. برای تهیه بابل تی هم به مروارید تاپیوکا نیاز دارید که آن را هم خودتان می‌توانید به آسان‌ترین شکل درست کنید. مطمئن باشید طعم بابل تی با مرواریدهای خانگی چیز دیگری است و از درست کردن آن لذت خواهید برد.

 

طرز تهیه مروارید تاپیوکای خانگی

طرز تهیه مروارید تاپیوکای خانگی مخصوص کسانی است که می‌خواهند طعم، بافت و اندازه مرواریدها را خودشان تعیین کنند. این همان چیزی است که در هنگام خرید مروارید تایپوکا نمی‌توانید آن را کنترل کنید و ممکن بافت و یا اندازه دلخواهتان نباشد. برای تهیه این مرواریدها فقط به سی دقیقه زمان نیاز دارید، با ما همراه باشید تا این مرواریدهای خوشمزه خانگی را درست کنیم:

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه‌ای و سیخی روی زغال

 

مواد لازم

  • 100 گرم نشاسته تاپیوکا
  • 50 گرم شکر قهوه‌ای
  • 80 میلی‌لیتر آب

دستور تهیه

  1. 60 میلی‌لیتر از آب را بجوشانید و به آن 30 گرم از شکر قهوه‌ای اضافه کنید.
  2. وقتی شکر و آب خوب با هم ترکیب شدند و حباب زد، زیر حرارت را خاموش کنید. نیمی از نشاسته تاپیوکا را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  3. وقتی مخلوط هنوز داغ است، به‌آهستگی بقیه آرد نشاسته را هم به آن اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید. در این مرحله از طرز تهیه مروارید تاپیوکای خانگی، خمیر باید حالت چسبنده داشته باشد. قبل از اینکه وارد مرحله بعدی شوید، منتظر بمانید تا مخلوط تا اندازه‌ای سرد شود.
  4. روی سطح صاف، خمیر را ورز دهید. کمی آرد روی سطح کار بپاشید و مخلوط را رول کنید تا ضخامت آن به‌اندازه 1 الی 1 و نیم سانتی‌متر باشد.
  5. با استفاده از یک چاوق، خمیر را به شکل مربع‌های 1و نیم در 1 و نیم سانتی‌متری ببرید.
  6. مربع‌های خمیری را به کمک دستتان به شکل توپ دربیاورید. برای اینکه توپ‌های خمیری به هم نچسبند، کمی از نشاسته تاپیوکا روی خمیر بپاشید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک یزدی به روش قنادی

مراحل پختن پایپوکا

  1. 8 فنجان آب را بجوشانید و مرواریدهای تاپیوکای خشک را به آن اضافه کنید. اجازه دهید مرواریدها به مدت 6 الی 8 دقیقه روی حرارت متوسط به بالا بپزد.
  2. در این مرحله از طرز تهیه مروارید پاپیوکای خانگی، زیر حرارت را در حد پایین بگذارید و اجازه دهید مرواریدها به مدت 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزد. وقتی مرواریدها روی سطح آب آمدند، آنها را از آب در حال جوش بردارید.
  3. در ظرف دیگری، 20 میلی‌لیتر آب را بجوشانید و 20 گرم شکر قهوه‌ای را به مدت 5 دقیقه بجوشانید.
  4. فوراً بوباها را به مدت 1 دقیقه داخل یخ بریزید.
  5. سپس، مرواریدهای تاپیوکا را در شربت شکر قهوه‌ای که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و زیر حرارت را کم کنید. حداقل باید 6 تا 8 دقیقه منتظر بمانید تا شربت کمی غلیظ شود و یا به غلظت دلخواه برسد. شربت را مرتب هم بزنید. این شربت را فوراً می‌توانید به نوشیدنی‌های داغ اضافه کنید. برای نوشیدنی‌هی سرد، اجازه دهید شربت به مدت 10 تا 15 دقیقه سرد شود.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه ترش تره

https://www.honestfoodtalks.com/how-to-make-tapioca-pearls/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا