دسته‌بندی نشده

علت گنبدی شدن کیک و روش ساده برای صاف شدن کیک

با پیدا کردن علت گنبدی شدن کیک می‌توانید از آن پیشگیری کنید و کیکی صاف در هر زمان تهیه کنید. اگر کیکی که می‌پزید، گنبدی می‌شود ممکن ست به دلیل رعایت نکردن برخی نکات باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد. سپس به چند روش ساده به شما یاد خواهم داد تا بتوانید کیک را به راحتی صاف کنید.

 

علت گنبدی شدن کیک

علت گنبدی شدن کیک و روش ساده برای صاف شدن کیک

علت گنبدی شدن کیک ممکن است به خاطر یکی از موارد زیر باشد:

حرارت دیدن تابه کیک

یک علت گنبدی شدن کیک این است که تابه کیک بسیار سریع‌تر از بقیه کیک گرم می‌شود. همین امر باعث می‌شود لبه‌های کیک قبل از اینکه همزمان با کیک بالا بیایند سفت شوند و کیک گنبدی شکل شود. در این حالت برای اینکه از گنبدی شدن کیک پیشگیری کنید، بیرون قالب کیک‌تان دو لایه از فویل بکشید. به آرامی نواری از فویل را دور بیرون از قالب کیک بکشید. فویل باعث می‌شود حرارت قالب کم شود، بنابراین خمیر کیک در لبه‌های کیک زودتر پخته نشوند.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه نان فوکاچیا بدون ورز دادن

 

کوچک بودن قالب کیک

یک علت گنبدی شدن کیک این است که قالب کیک‌تان بیش از حد کوچک است. از قالبی متناسب با مقدار مواد لازم در دستور تهیه کیک استفاده کنید.

اگر کیک‌تان گنبدی شکل شده باشد باز هم می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید. اما اگر به هر دلیلی به کیک صاف نیاز دارید، منتظر بمانید تا کیک کاملاً سرد شود، سپس با استفاده از چاقوی دندانه‌دار سطح کیک را صاف کنید و کیک را با پودر قند تزیین کنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه نان سیر

 

روش ساده برای صاف شدن کیک

ساده‌ترین روش برای صاف شدن کیک، کاهش دمای پخت تا 50 درجه فارنهایت است. بله، ممکن است کاهش 50 درجه برایتان زیاد باشد، اما اگر تا به امروز نتوانسته‌اید کیک صافی تهیه کنید، بهتر است این بار این روش را امتحان کنید. در همین حین نیز باید زمان پخت را تا 30 الی 60 دقیقه افزایش دهید (البته هر 10 دقیقه مراقب پخت کیک باشید).

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کوفته کباب با ادویه مخصوص خاورمیانه‌ای

 

ترفند حوله

اگر با رعایت نکات بالا باز هم کیک‌تان گنبدی شکل شد، آخرین راه این است که بعد از پخت، به محض اینکه کیک را از فر بیرون آوردید، حوله تمیزی را روی کیک قرار دهید و به آرامی روی گنبد کیک فشار دهید.

مراقب باشید چون قالب کیک خیلی داغ است. کیک را هم زیاد فشار ندهید.

https://bakinghow.com/fix-domed-cake/

 

 

  

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا