دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سوپ گل کلم کرمی و خوشمزه

اگر تا به حال طرز تهیه سوپ گل کلم را امتحان نکرده باشید، مطمئنم بعد از درست کردن این سوپ عاشقش می‌شوید. این نوع سوپ گل کلم یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌ها است. با گل کلم هم می‌توانید سوپ گل کلم ساده و هم سوپ گل کلم کرمی درست کنید. طعم این سوپ بسیار شگفت‌انگیز است و در کنار ساندویچ و سالاد یک غذای کامل محسوب می‌شود.

طرز تهیه سوپ گل کلم کرمی و خوشمزه

طرز تهیه سوپ گل کلم

در طرز تهیه سوپ گل کلم به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

  • یک عدد گل کم بزرگ (تقریباً یک کیلو)، گل کلم را در تکه‌های کوچک ببرید
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نمک دریایی ریز
  • یک عدد پیاز قرمز خرد شده
  • 2 حبه سیر له شده یا خرد شده
  • 4 فنجان آب سبزیجات
  • 2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه یا در صورت نیاز بیشتر از یک قاشق
  • 4/1 قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده
  • برای تزیین: 2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده تازه یا
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه خورشت چغاله بادام

دستور تهیه

  1. فر را از قبل با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید. در صورت تمایل، برای ینکه فر تمیز بماند، می‌توانید روی سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  2. بر روی کاغذ روغنی، گل کلم خرد شده را به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و کمی هم نمک روی گل کلم‌ها بپاشید. تا زمانیکه گل کلم‌ها نرم شود، آنها را در فر بپزید که حدود 25 تا 35 دقیقه زمان نیاز است.
  3. وقتی کار پخت گل کلم تقریباً تمام شد، در تابه مخصوص پخت سوپ، یک قاشق روغن زیتون را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیز و 4/1 قاشق چایخوری نمک را به آن اضافه کنید. پیاز را تفت دهید و گهگاهی آن را هم بزنید تا کاملاً نرم شود که حدود 5 تا 7 زمان برای این مرحله از طرز تهیه سوپ گل کلم مورد نیاز است.
  4. سیر را هم اضافه کنید و تفت دهید. گهگاهی هم بزنید تا معطر شود. سپس آب سبزیجات را اضافه کنید.
  5. 4 تا از گل کلم‌هایی را که در فر بو داده‌اید را برای تزیین سوپ گل کلم نگه دارید. سپس بقیه گلم‌ها را در تابه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا مواد بجوشند. وقتی مواد جوشید، در صورت نیاز زیر حرارت را کم کنید تا با حرارت ملایم بپزد. سوپ را به مدت 20 دقیقه بپزید و گاهی اوقات آن را هم بزنید.
  6. وقتی سوپ گل کلم پخت، تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا چند دقیقه سرد شود. سپس به دقت سوپ داغ را در ظرف بلندر بریزید و با بلندر آن را هم بزنید. مواظب باشید سوپ سرریز نشود.
  7. در این مرحله از طرز تهیه سوپ گلم کره را هم اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا سوپ صاف شود. آب لیمو و جوز هندی را هم اضافه کنید و دوباره هم بزنید. برای مزه‌دار کردن کمی نمک اضافه کنید (من معمولاً 4/1 تا 4/3 قاشق چایخوری نمک اضافه می‌کنم که بستگی به ذائقه‌تان دارد). این سوپ طعم بی‌نظیری دارد. می‌توانید آب لیموی بیشتری به آن اضافه کنید.
  8. سوپ را در ظرف سرو بریزید و روی هر کدام یک عدد گل کلم برشته شده بگذارید و روی آن را با جعفری خرد شده تازه تزیین کنید. این سوپ را به مدت 4 روز می‌توانید در یخچال نگه‌داری کنید. جتی چندین ماه می‌توانید در فریزر نیز نگه‌داری کنید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه نان فوکاچیا بدون ورز دادن

https://cookieandkate.com/creamy-roasted-cauliflower-soup-recipe/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا