دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سوپ جو خوشمزه و سالم

یکی از مشهورترین سوپ‌های ایرانی، سوپ جو است که در کنار اکثر غذاها در رستوران‌ها سرو می‌شود. در طرز تهیه سوپ جو از مواد مغذی بسیاری استفاده می‌شود که آن را تبدیل به یک وعده غذایی کامل کرده است.

طرز تهیه سوپ جو

در طرز تهیه سوپ جو به مواد زیر نیاز داریمک

  • یک فنجان جو پوست کنده
  • 2/1 سینه مرغ
  • 1 عدد هویج متوسط
  • یک عدد لیموی بزرگ
  • 2 عدد پیاز متوسط
  • 2 قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
  • جعفری برای تزیین
  • نمک و فلفل به اندازه لازم
  • زردچوبه و روغن به اندازه لازم

دستور تهیه

طرز تهیه سوپ جو شامل مراحل زیر است:

مرحله اول

جو را به مدت چند ساعت (حداقل دو ساعت) خیس کنید تا سریع‌تر بپزد. توصیه ما این است که هر زمان که تصمیم گرفتید پختن سوپ جو را شروع کنید، فوراً جو را خیس کنید.

 

مرحله دوم

بعد از اینکه جو را خیس کردید، در قابلمه‌ای 5 تا 6 لیوان آب بریزید و جو را هم داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و زیر شعله را کم کنید. در حین پختن جو، آن را هم بزنید تا جو به ته ظرف نچسبد.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه پاستا بادمجان

مرحله سوم

در طرز تهیه سوپ جو باید یک ساعت منتظر بمانید تا جو خوب پخته شود. در حین پختن جو، می‌توانید مواد دیگر را آماده کنید. حالا، سینه مرغ و پیاز و کمی زردچوبه را به همراه آب در ظرف دیگری بگذارید تا بپزد.

مرحله چهارم

پیاز را ریز خرد کنید و در تابه با کمی روغن سرخ کنید تا نرم شود. توجه کنید که در این مرحله از طرز تهیه سوپ جو باید از روغن کم استفاده کنید چون روغن زیاد باعث می‌شود سوپ چرب شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه پیاز کمی نرم شد، هویج را به شکل مربع‌های کوچکی ببرید و به پیاز اضافه کنید. هویج را هم کمی تفت دهید، سپس، زردچوبه و فلفل سیاه را به این ترکیب اضافه کنید. مواد را یک دقیقه دیگر نیز تفت دهید. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سوپ گوجه‌فرنگی با ریحان و خامه

مرحله ششم

بعد از اینکه سینه مرغ کاملاً پخت، آن را ریش ریش کنید و به ترکیب پیاز و هویج اضافه کنید. دوباره تابه را روی حرارت بگذارید و کمی سرخ کنید تا همه مواد به خوبی مخلوط شوند و مرغ سرخ شود. سپس، رب گوجه‌فرنگی را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً سرخ شود. سرخ کردن رب باعث می‌شود مزه و رنگ سوپ جو بسیار عالی شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه جو به مدت یک ساعت با حرارت کم پخته شد، مخلوط پیاز، هویج و مرغ را به جو اضافه کنید و اجازه دهید سوپ با حرارت کم به مدت یک و نیم ساعت دیگر بپزد.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک کاسترد خوشمزه و جادویی

مرحله هشتم

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که اجازه دهید سوپ با حرارت کم بپزد چون هر چقدر حرارت شعله کم باشد، رنگ سوپ قرمزتر خواهد شد و مزه آن نیز بهتر خواهد بود. در 15 دقیقه آخر، نمک و فلفل سوپ جو را امتحان کنید. می‌توانید در این مرحله از طرز تهیه سوپ جو آب لیمو را هم اضافه کنید و یا بعد از اینکه سوپ آماده سرو شد، آب لیمو را اضافه کنید.

 

مرحله نهم

در 5 دقیقه آخر، جعفری خرد شده را روی سوپ بریزید.

نکته: بعد از اضافه کردن جعفری در قابلمه را نگذارید چون ظاهر سوپ تغییر می‌کند. می‌توانید جعفری را در هنگام سرو روی آن بریزید.

Soup Jo Recipe; Tasty Persian Barley Soup

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا