دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کره بادام‌زمینی خانگی فقط در پنج دقیقه

طرز تهیه کره بادام‌زمینی آنقدر آسان و راحت است که به‌راحتی می‌توانید در عرض5 دقیقه آن را در خانه تهیه کنید. اگر قبلاً کره بادام‌زمینی را خودتان تهیه کرده باشید، حتماً می‌دانید که مزه آن چقدر با مزه بادام‌زمینی آماده بازاری فرق دارد. اما اگر تا به‌حال کره بادام‌زمینی را خودتان تهیه نکرده باشید، پس خیلی حرف برای صحبت کردن داریم.

 

طرز تهیه کره بادام‌زمینی

در طرز تهیه کره بادام‌زمینی به یک غذاساز یا بلندر با سرعت بالا نیاز داریم. با میکسر معمولی نمی‌توانید کره بادام‌زمینی خوبی تهیه کنید.

برای این کار، مقدار کافی بادام‌زمینی را در ظرف غذاساز بریزید. اگر به‌اندازه کافی بادام‌زمینی در ظرف غذاساز نریزید، مواد به خوبی مخلوط نخواهند شد.

حداقل مقدار دقیق برای استفاده از بادام‌زمینی به اندازه غذاسازتان بستگی دارد. من همیشه از حداقل 2 فنجان بادام‌زمینی استفاده می‌کنم.

اگر به کره بادام‌زمینی زیادی نیاز ندارید، می‌توانید بقیه آن را به مدت 6 ماه نگه‌داری کنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   تارت سیب با روغن مایع

خوب، کره بادام‌زمینی طبیعی‌تان آماده است. این طبیعی‌ترین روشی است که می‌توانید کره بادام‌زمینی را تهیه کنید. جالب است که طرز تهیه کره بادام‌زمینی فوق‌العاده هم آسان است.

 

از چه نوع بادامی‌زمینی باید استفاده کنم؟

برای اینکه کره بادام‌زمینی‌تان بهترین طعم را داشته باشد، از بادام‌زمینی بوداده در طرز تهیه کره بادام‌زمینی استفاده کنید. من همیشه از بادام‌زمینی بوداده و نمک زده شده استفاده می‌کنم، اما اگر بادام‌زمینی شما دارای نمک نباشد، در طول هم زدن در غذاساز از کمی نمک استفاده کنید.

اگر بادام‌زمینی خام دارید، پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه طرز تهیه کره بادام‌زمینی را امتحان کنید، آنها را برشته کنید. به‌نظر من مزه بادام‌زمینی خام در هنگام استفاده برای کره بادام‌زمینی زیاد خوب نیست. همچنین زمان تهیه آن نیز طولانی خواهد بود.

 

نحوه برشته کردن بادام‌زمینی خام

اگر بادام‌زمینی خام دارید و می‌خواهید قبل از امتحان کردن طرز تهیه کره بادام‌زمینی آن را برشته کنید، می‌توانید طبق دستور زیر تهیه کنید:

  1. فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سلسیوس) گرم کنید.
  2. بادام‌زمینی‌ها را در یک لایه بر روی سینی لبه‌دار فر قرار دهید.
  3. به‌مدت 15 الی 25 دقیقه در فر قرار دهید تا برشته شوند، هر 8 دقیقه یا تا زمانیکه کاملاً طلایی شوند هم بزنید.
  4. قبل از اینکه بادام‌زمینی را در غذاساز بریزید، اجازه دهید بادام‌زمینی‌ها به مدت 10 دقیقه سرد شوند. بهتر است فقط تا 10 دقیقه سرد شوند، چون هم زدن آنها در غذاساز راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه قارچ پلو

ماندگاری کره بادام‌زمینی چقدر است؟

کره بادام‌زمینی را می‌توانید به مدت 3 الی 6 ماه در یخچال نگه دارید. اگر بوی کره بادام‌زمینی تغییر کرد، می‌توانید متوجه خراب شدن آن شوید.

سوالات مهم

در طرز تهیه کره بادام‌زمینی ممکن است بخواهید جواب این سوالات را بدانید:

آیا می‌توانم از بلندر معمولی استفاده کنم؟

متاسفانه نه. لطفاً این کار را نکنید! در طرز تهیه کره بادام‌زمینی به چیزی مانند ویتا میکس نیاز دارید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کیک خرما

چه نوع غذاسازی نیاز دارم؟

بهتر است از غذاسازی استفاده کنید که دارای 1000 وات باشد، اما اگر به غذاساز 1000 وات دسترسی ندارید، غذاسازتان حداقل باید دارای 700 وات باشد.

نحوه اندازه‌گیری بادام‌زمینی چگونه است؟

یک فنجان بادام زمینی معادل با تقریباً 150 گرم است.

1 فنجان کره بادام‌زمینی خانگی برابر با 256 گرم است.

پس برای تهیه 1 فنجان کره بادام‌زمینی به 1 و 4/3 فنجان بادام‌زمینی نیاز دارید.

 

آیا می‌توانم مواد دیگری به کره بادام‌زمینی اضافه کنم؟

اگر هر چیز دیگری به کره بادام‌زمینی اضافه کنید، کره بادام‌زمینی‌تان خراب خواهد شد. پس لطفاً هیچی چیزی به کره بادام‌زمینی اضافه نکنید!

خیلی از افراد در طرز تهیه کره بادام‌زمینی، کمی عسل به آن اضافه می‌کنند. شما هم می‌توانید کمی عسل اضافه کنید، اما این کار باعث غلیظ‌تر شدن کره بادام‌زمینی شود.

https://www.texanerin.com/how-to-make-peanut-butter/

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا