دسته‌بندی نشده

طرز تهیه پای کدو حلوایی بدون تخم‌مرغ

طرز تهیه پای کدو حلوایی نوعی دسر کلاسیک محسوب می‌شود که هر فردی با خوردن آن عاشقش می‌شود. اما ممکن است بخواهید پای کدو حلوایی را بدون تخم‌مرغ هم درست کنید. نترسید، پای کدو حلوایی را بدون تخم‌مرغ هم درست می‌کنند. این پای خوشمزه را می‌توانید فقط با چند ترکیب ساده و چند وسیله اصلی که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود بپزید.

 

طرز تهیه پای کدو حلوایی

تخم‌مرغ حاوی چربی، انواع ویتامین و املاح معدنی فراوانی است. وقتی در طرز تهیه پای کدو حلوایی از تخم‌مرغ استفاده می‌کنید باعث غلیظ شدن پای می‌شود و باعث می‌شود خمیر صاف و یکدستی به دست بیاورید. معمولاً در طرز تهیه پای کدو حلوایی از تخم‌مرغ استفاده می‌شود، اما ممکن است به تخم‌مرغ آلرژی داشته باشید و یا گیاهخوار باشید. با حذف تخم‌مرغ از این پای خوشمزه می‌توانید دسر خوشمزه‌ای تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

مواد لازم

یک قوطی 15 اونسی پوره کدو حلوایی

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سوپ گوجه‌فرنگی با ریحان و خامه

یک فنجان شیر بادام (شیرین نشده)

1/4 فنجان کره گیاهی

2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای

2 قاشق غذاخوری ادویه پای کدو حلوایی (دارچین، جوز هندی و زنجبیل)

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

نصف قاشق چایخوری نمک

2 قاشق غذاخوری آرد ذرت

 

دستور تهیه

در طرز تهیه پای کدو حلوای مراحل زیر را انجام دهید:

آماده کردن کراست پای

برای آماده کردن کراست پای، ابتدا آرد، شکر و نمک را در یک کاسه بریزید، سپس کره و 1/4 فنجان آب سرد یخی را به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا خمیر صاف و یکدستی به دست بیاورید.

خمیر را پهن کنید و داخل یک ظرف پای عمیق فشار دهید. در نهایت، فر را با 375 درجه فارنهایت گرم کنید.

 

آماده کردن فیلینگ پای

پوره کدو حلوایی، شکر قهوه‌ای، ادویه‌ها و نمک را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس در شیر بادام هم بزنید تا همه مواد خوب مخلوط شوند.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه شیرینی قندی به روشی متفاوت و خوشمزه

 

پخت پای

فیلینگ را در کراست پای بریزید و بالای آن را صاف کنید. پای را به مدت 50 تا 55 دقیقه در فر قرار دهید.

 

سردسازی  

بعد از اینکه پای کدو حلوایی را از فر بیرون آوردید، منتظر بمانید تا در دمای اتاق سرد شود. سپس، قبل از سرو آن را حداقل به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

 

چرا پای کدو حلوایی را بدون تخم‌مرغ درست کنیم؟

در اینجا چند دلیل برای شما آماده کرده‌ایم تا این بار طرز تهیه پای کدو حلوایی را بدون تخم‌مرغ امتحان کنید:

گزینه سالم‌تری است

اگر مراقب جذب کالری هستید، پس طرز تهیه پای کدو حلوایی بدون تخم‌مرغ بهترین گزینه برای شماست. در این دستور تهیه به جای استفاده از تخم‌تخم‌مرغ و خامه سنگین از پوره کدو حلوایی استفاده کردیم که هم کالری کمتری دارد و هم در آن از لبنیات استفاده نشده است.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه دوکبوکی پنیری

تهیه آن آسان است

طرز تهیه پای کدو حلوایی بدون تخم‌مرغ فوق‌العاده راحت است. در این دستور تهیه لازم نیست که آشپز ماهر باشید. خیلی ساده با مخلوط کردن چند ترکیب و پختن آنها در فر می‌توانید یکی از بهترین پای‌ها را درست کنید.

 

خوشمزه است

سالم بودن به معنای خوشمزه نبودن نیست! طعم پای کدو حلوایی بدون تخم‌مرغ فوق‌العاده خوشمزه است. این پای بافت کرمی مانند و نرمی دارد.

 

غنی از فیبر است

کدو حلوایی منبع عالی فیبر است که برای دستگاه گوارش سالم بسیار مفید است. یک فنجان پوره کدو حلوایی تقریباً حاوی 7 گرم فیبر است.

 

غنی از ویتامین A است

کدو حلوایی منبع عالی ویتامین A محسوب می‌شود. این ویتامین نقش مهمی را در سلامت چشم، پوست و کارکرد ایمنی بدن بازی می‌کند. علاوه بر این، یک فنجان پوره کدو حلوایی بیشتر از 200 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین می‌کند.

 

https://www.bakingkneads.com/pumpkin-pie-without-eggs/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا