دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سوتلاچ یکی از معروف‌ترین دسرهای ترکیه

کشور ترکیه به خاطر دسرهای معروفی که با شیر تهیه می‌شوند مشهور است که طرز تهیه سوتلاچ نیز یکی از این دسرهای خوشمزه است که در بسیاری از رستوران‌های ترکی با این دسر از مهمانان پذیرایی می‌شود. خیلی از ترک‌‌ها سوتلاچ را خودشان در خانه تهیه می‌کنند. بنابراین شما هم می‌توانید این دسر خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

طرز تهیه سوتلاچ

اگر عاشق دسرهای کرمی و سبک هستید، حتماً طرز تهیه سوتلاچ را امتحان کنید. برای تهیه این دسر خوشمزه به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

مواد لازم

  • یک فنجان برنج ریز دانه
  • 6 و 1/3 فنجان شیر کامل
  • نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • یک فنجان شکر
  • 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

مراحل تهیه

برای طرز تهیه سوتلاچ باید طبق دستور زیر عمل کنید:

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه باسلوق

پختن برنج  

در یک ظرف بزرگ، آرد را با دو فنجان شیر بپزید تا به‌صورت کامل پخته شود. این مرحله از طرز تهیه سوتلاچ ممکن است 30 تا 45 دقیقه طول بکشد که به نوع برنج بستگی دارد.

 

تهیه پودینگ برنج

4 فنجان شیر کامل را به برنج پخته شده اضافه کنید. وقتی کمی شیر به جوش آمد، عصاره وانیل و شکر را اضافه کنید. نشاسته ذرت را با شیر به مخلوط اضافه کنید تا به صورت مایع آبکی تبدیل شود. مواد را به مدت 25 دقیقه بپزید یا تا زمانیکه مایع غلیظی به دست آورید منتظر بمانید.

 

مواد را در رمکین‌ها تقسیم کنید

فر را از پیش با حرارت 400 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. پودینگ برنج را بین رمکین‌ها تقسیم کنید و آنها را در تابه 13*9 قرار دهید. نصف تابه را با آب پر کنید (این کار از خشک شدن پودینگ جلوگیری می‌کند و آن را کرمی می‌کند).

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سوپ قارچ

 

مرحله پخت  

پودینگ برنج را در فر به مدت 15 تا 25 دقیقه قرار دهید تا سطح آن قهوه‌ای شود. در این مرحله از طرز تهیه سوتلاچ باید مواظب باشید تا سوتلاچ‌ها نسوزند. این نکته را به یاد داشته باشید که پودینگ برنج زمانی که داغ است آبکی به نظر می‌رسد و زمانی که سرد شود غلیظ می‌شود. وقتی پودینگ کاملاً پخته شد، اجازه دهید تا در دمای اتاق سرد شوند که حداقل سه ساعت زمان برای سرد شدن پودینگ نیاز است.

 

چرا سوتلاچ این همه طرفدار دارد؟

پودینگ سوتلاچ به خاطر بافت کرمی مانندی که دارد بسیار خاص است. در بسیاری از موارد برای طرز تهیه سوتلاچ از زرده تخم‌مرغ استفاده می‌شود که در ترکیه به جای زرده تخم‌مرغ از نشاسته ذرت استفاده می‌شود.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه نان شیر عسلی

در بسیاری از پودینگ‌ه برای طعم‌دهی از دارچین و یا میوه خشک شده مانند کشمش استفاده می‌شود اما در طرز تهیه سوتلاچ از هیچ گونه طعم‌دهنده‌ای استفاده نمی‌شود. این پودینگ برنج پخته شده بیش از حد شیرین نیست و نیازی به طعم‌دهی نیز ندارد.

 

پودینگ برنج گیاهی

چون در طرز تهیه سوتلاچ از شیر کامل استفاده می‌شود، نمی‌توان آن را یک غذای گیاهخواری دانست. با این وجود، می‌توانید به جای شیر کامل از شیر نارگیل استفاده کنید (از شیر نارگیل کنسروی استفاده نکنید). قطعاً با اضافه کردن شیر نارگیل، سوتلاچ طعم نارگیل به خود خواهد گرفت.

https://www.unicornsinthekitchen.com/turkish-rice-pudding-recipe-sutlac/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا