دسته‌بندی نشده

طرز تهیه بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر در واقع یه نوع دلمه محسوب میشه که طرز تهیه اون توی شهرهای مختلف ایران متفاوت هستش و گیلانی ها از مواد میانی خاص خودشون برای این بادمجون شکم پر استفاده میکنن و اسم مخصوص به خودشون رو هم روی این غذا گذاشتن که بعدا سر فرصت بهتون آموزش میدمش، و آذری ها هم با مواد خاصی شکم بادمجون‌ها رو پر میکنن و بهش قارنی یاریخ یا به لهجه ترکی گارنی یاریخ میگن. البته بادمجون شکم پاره هم یکی دیگه از اسامی این غذای خوشمزه ترکی هستش.

طرز تهیه بادمجان شکم پر خوشمزه و متفاوت
در مدح و ستایش این غذا همینقدر بگم که یکی از دوستانم که علاقه چندانی به بادمجان نداره هم، بعد از تست قارنی یاریخ نظرش این بود که دومین خوراکی خوشمزه ای بود که با بادمجون تست کرده. حالا میدونین اولیش چی بود؟ کال کباب گیلانی! که آموزشش رو هم قبلاً توی پیج گذاشتم.
سسی که برای این دلمه درست کردم با سس اصلی قارنی یاریخ کمی متفاوته ولی خیالتون بابت طعم لذیذش راحت باشه، ترکیب رب گوجه فرنگی و رب انار ترش معجزه میکنه و عالیه.
بادمجان شکم پر رو میتونین با مواد مختلفی پر کنین و اصلا سخت نگیرید، من چند تا از بادمجونا رو برای دوستم که گیاهخوار هستش با سویا پر کردم و اونا هم خیلی خوشمزه و لذیذ شدن.
مقدار مواد لازم برای سه نفر:
بادمجان: ۵ عدد
گوشت چرخکرده: ۲۰۰ گرم
پیاز: یک عدد
سیر: سه حبه
گوجه فرنگی: سه عدد
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
رب انار ترش: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سبز تند: یک عدد
جعفری خرد شده: نصف استکان
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه
شما توی شهرتون بادمجون شکم پر رو با چه موادی و چجوری درست میکنین؟ بادمجون شکم پر شهر شما اسم خاصی هم داره؟

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کاچی

بادمجان شکم پر خوشزه

طرز تهیه دوم بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر رو همونجور که میدونید به شیوه های مختلفی درست میکنن
من از بادمجونای دلمه ای استفاده کردم پوست بادمجون رو گرفتم. شما میتونید هم با پوست درست کنید هم پوستش رو راه راه بگیرید.
نمک پاشیشون کردم. بعداز بیست دقیقه آب کشیدم و گذاشتم خشک بشن. از وسط نصفشون کردم و کمی داخلشونو با چاقو به آرامی خالی کردم تا گود بشن.
بادمجونایی روکه با چاقو درآوردم ریز خرد کردم تا همراه گوشت چرخ کرده بریزم توی بادمجونای دلمه ای. اینجوری میتونیم گوشت چرخ شده کمتری استفاده کنیم ضمن اینکه مواد داخل بادمجون فوق العاده خوشمزه تر میشه.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه موساکا

بادمجونای نصف شده رو توی روغن دوطرفشو کمی سرخ کردم. از تابه خارجشون کردم و توی همون روغن بادمجونای خرد شده رو ریختم تا اونا هم سرخ بشن.از تابه خارجشون کردم.

یدونه پیاز متوسط رو خرد کرده توی روغن تفتش دادم همراه زردچوبه،بعد بهش دویست گرم گوشت چرخ شده اضافه کردم.وقتی گوشتم با پیاز حسابی تفت خورد. نصف بادمجونای ریز خرد شده رو اضافه کردم. دوقاشق رب زدم و ادویه های دلخواهم و همینطور نمک. و داخل بادمجونا رو با این مواد پرکردم و روی هرکدوم یدونه آلو گذاشتم.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سمنو شیرازی

برای سس این غذا ، یک قاشق رب رو توی کمی روغن تفت دادم. بهش دوتا گوجه فرنگی ریز رنده شده زدم. نمک ، فلفل و نصف دیگه بادمجونای ریز خردشده رو اضافه کردم. نصف لیوان آب و بادمجونای شکم پر رو روی این سس چیدم. درِ تابه رو گذاشتم و با حرارت کم اجازه دادم تابادمجونا نرم و سس غذا غلیظ بشه و جا بیفته.

برای ته دیگ، سه قاشق آرد رو با یک لیوان آب سرد مخلوط کردم تا آرد کاملا حل بشه. بهش نمک ، فلفل و سه قاشق زعفرون آب شده زدم. قابلمه رو گذاشتم روی حرارت، وقتی گرم شد، روغن ریختم. روغن که گرم شد، مایع آردی رو ریختم تا خودشو بگیره. فوری خودشو میگیره(منم خودمو میگیرم?)
بعد برنج آب کش شده یا کته ای رو میریزم روش تا برنجم با حرارت ملایم دم بکشه. این ته دیگ فوق العاده ترد و خوشمزه میشه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا