دسته‌بندی نشده

نکات خیلی مهم در مورد آموزش پاک کردن میگو

آموزش پاک کردن میگو به این دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است که میگو هر چه تمیزتر باشد، طعم آن لذیذتر خواهد بود. اگر شما هم ترجیح می‌دهید میگو را خودتان در خانه پاک کنید و طرفدار میگوهای آماده نیستید، پس این مقاله مخصوص شماست. بدین ترتیب هم میگوی تمیزتر و هم میگوی باکیفیت‌تری خواهید داشت. البته باید گفت قسمت سیاه پشت میگو که «رگ زیرین میگو» نامیده می‌شود، همان دستگاه گوارش میگو است. این قسمت ممکن است تیره‌تر از بقیه قسمت‌های میگو باشد. رگ زیرین میگو ممکن است حاوی شن یا جلبک باشد. به هر حال ممکن است برخی افراد نسبت به خوردن این قسمت از میگو حساس باشند. البته هیچ ضرری ندارد، اما بهتر بدون آن خورده شود.

مرحله به مرحله آموزش پاک کردن میگو

می‌توانید میگو را وقتی که خام است یا بعد از پختن آن پاک کنید. دستورالعمل پاک کردن میگو برای انواع غذاها به‌صورت زیر است:

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه چیز کیک کدو

قبل از پختن: برای انواع پاستا، همراه با سیب‌زمینی پخته و فاجیتاس میگو.

بعد از پختن: سالاد میگو، سالاد پاستای غذای دریایی.

دم میگو را بکشید: برای اسکرامپی میگو بهتر است دم میگو را بکشید.

این روش آموزش پاک کردن میگو مناسب برای هر اندازه میگو است و فرقی نمی‌کند که میگو خام باشد یا پخته شده باشد. تنها چیزی که لازم دارید، قیچی آشپزخانه و یک عدد چاقوی تیز است.

  1. با استفاده از چاقو و (یا قیچی) از پشت میگو یک برش با عمق کم روی پوست میگو ایجاد کنید. از سر میگو شروع کنید و تا دم پیش بروید. (من از چاق‌ترین قسمت میگو شروع می‌کنم و تا دم میگو می‌بُرم).
  2. سپس به دقت رگ زیرین سبز رنگ یا سیاه را بردارید و دور بیندازید.
  3. اگر می‌خواهید میگو را با پوست بخورید که تا اینجا کارتان را انجام داده‌اید. اما اگر تصمیم دارید، پوست آن را هم بکنید باید طبق دستور زیر عمل کنید.
این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه سمنو

نحوه کندن پوست میگو

می‌توانید قبل یا بعد از پختن میگو طبق آموزش زیر پوست آن را بگیرید.

برای کندن پوست میگو، با انگشت‌تان دم میگو را دربیاورید، سپس بقیه پوست میگو باید به‌راحتی گرفته شود.

نکته‌های مهم

میگوی تازه یا میگوی منجمد؟

تا زمانیکه در ساحل زندگی نکنید، میگوی منجمد بهترین انتخاب است. خوب شاید می‌خواهید علتش را بدانید؟ چون تقریباً همه میگوهایی که به ما فروخته می‌شوند قبلاً منجمد شده‌اند. وقتی میگوی منجمد را از بیرون به خانه می‌آورید در تازه‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد. وقتی میگو با عنوان میگوی تازه می‌خرید، مطمئن باشید قبلاً منجمد شده است و کسی این را به شما نمی‌گوید. شاید دیروز باشد یا شاید هفته گذشته.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه رول هلالی به روش حرفه‌ای‌ها

چگونه میگوی باکیفیت انتخاب کنیم؟

کیفیت میگو بویی شبیه بوی نمک آب دریا دارد. اگر میگو بویی شبیه آلمینیوم بدهد و خال‌های سیاهی بر روی پوست میگو وجود داشته باشد، نشان از بی‌کیفیت بودن میگو است.

میگوی وحشی یا میگوی پرورشی؟

این انتخاب به بودجه شما بستگی دارد. میگوی وحشی طعم قوی‌تری دارد، اما هزینه آن نیز بیشتر است. می‌توانید میگوهای پرورشی را انتخاب کنید.

https://www.culinaryhill.com/how-to-clean-shrimp/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا