دسته‌بندی نشده

چگونه آب مرغ غلیظ درست کنیم؟

آب مرغ غلیظ می‌تواند طعم سوپ و حتی خورشت و یا هر غذای دیگری که از آن استفاده می‌کنید را تغییر دهد. طرز تهیه آب مرغ خیلی راحت است و به‌راحتی می‌توانید در خانه آن را تهیه کنید. روش‌های بسیاری برای غلیظ کردن آب مرغ وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

روش‌های درست کردن آب مرغ غلیظ

تهیه آب مرغ غلیظ به موادی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. می‌توانید از هر کدام از روش‌های زیر برای غلیظ کردن آب مرغ استفاده کنید.

 

استفاده از آرد  

رایج‌ترین روش برای تهیه آب مرغ غلیظ این است که از آرد چند منظوره استفاده کنید. آرد خیلی راحت در هر فروشگاه و یا شیرینی‌پزی یافت می‌شود. همچنین آرد روش آسانی برای استفاده آشپزهای تازه‌کار است، چون حتی اگر آشپز ماهری نباشید، هنگام افزودن مقدار آرد به آب مرغ خودتان می‌توانید اندازه آن را تعیین کنید. البته قبل از اینکه از آرد برای غلیظ کردن آب مرغ استفاده کنید، باید به چند نکته مهم دقت کنید. اول اینکه باید انواع آرد را بشناسید، چون هر آرد غلظت متفاوتی را ایجاد می‌کند. توصیه می‌شود از آردهای بدون گلوتن استفاده نکنید، چون همین گلوتن است که باعث غلیظ شدن آب مرغ می‌شود. اگر به گلوتن حساسیت داشته باشید، بهتر است از آرد برای غلیظ شدن سوپ استفاده نکنید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه کوکورچ مرغ در 8 مرحله

آرد ممکن است تا اندازه‌ای طعم آب مرغ را تغییر دهد. برای مثال اگر از آب مرغ برای تهیه خورش و سوپ استفاده می‌کنید، آرد چندان باعث تغییر طعم غذا نخواهد شد، اما اگر فقط می‌خواهید طعم آب مرغ را در غذا داشته باشید، ممکن است آرد باعث ایجاد تفاوت در مزه آن شود. برای اضافه کردن آرد به آب مرغ، یک چهارم فنجان آب سرد و دو قاشق غذاخوری آرد را با هم مخلوط کنید و مواد را کمی هم بزنید تا به شکل خمیر دربیاید. این مخلوط را به آب مرغ اضافه کنید تا آب مرغ غلیظ داشته باشید.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه مربای پوست نارنج مجلسی

 

آرد نشاسته

اگر نمی‌خواهید از آرد در تهیه آب مرغ غلیظ استفاده کنید، معمولاً آرد نشاسته جایگزین خوبی است. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر بخواهید با آرد نشاسته، آب مرغ را غلیظ کنید، غلظت آن نسبت به مقدار آرد چند منظوره دوبرابر خواهد شد. بنابراین به مقدار مصرف آن دقت کنید. برای این کار اول آب مرغ را کاملاً بپزید، سپس در یک کاسه جداگانه، یک قاشق آرد نشاسته را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. این دو ترکیب را آنقدر هم بزنید تا تبدیل به خمیر صاف و یکدستی شود.

این رو هم درست کن(کلیک کن):   طرز تهیه خمیر پیتزای

درست مثل آرد، خیلی آرام مخلوط خمیر آرد نشاسته را به آب مرغ اضافه کنید و هم بزنید و منتظر بمانید تا با حرارت متوسط در آب مرغ بپزد. هدف از اضافه کردن تدریجی و آرام آرد نشاسته به آب مرغ این است که با این کار می‌خواهیم غلظت آب مرغ را تعیین کنیم و هر ج که لازم نبود دیگر از آرد نشاسته استفاده نکنیم.

 

 

https://www.bakingkneads.com/how-to-thicken-chicken-broth/

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا